Skiljer det mycket mellan dessa två modeller, handlar om V5/6 i båda fallen. Har ett litet sug efter att bygga om lite för att kunna varva mer så toppfarten ökar =)
Vad skiljer dom åt förutom kammar? ventilstorlek och flöde oxå eller? Är det utanpåliggande shims på STI topparna oxå?
Schims och kammar skiljer.
Du kan mao göra om GT topapr till under bucket eller till utan schims.
Sen är det en bra ide med nya ventiler förutom kammana
Ok så man kan använda mina GT toppar alltså hmm… Men blir nog nästan billigare o köpa STI toppar som man matchar förbränningsrummen på till 2,5an o byter ventiler o fjädrar. Hur mycket vågar man varva med orginal Sti vevaxeln då innan balansering alt. utbyte till nån smidd historia?
Författare
Inlägg
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.