Okej Kan man använda dessa i gtn? Och kommer det bli någon skillnad ?
efter lite googel och lite mer funderingar så är det alltså kammdreven som är olika ? stin har kammdrev som reglerar sig av hydralolja. och det har ju inte gt
är det den ända skillnaden eller är sti kammarna vassare ?
//erik
Alltså, det är inte någon större mening att byta til andra kammar utan att se över ventiler,tryckare m.m
Ska man fixa topparna gör det rätt direkt.
Och rätt kostar som sagt pengar, snik är att använda kompletta toppar.
Att byta kammar utan justera ventil spel, byta tryckare, slipa i ventiler m.m
är ganska onödigt.
Finns tom risk för ras om man ex höjer varvstoppet.
Under 400 låter man topparna vara på en GT men än justering av ventilspel.
Alltså, det är inte någon större mening att byta til andra kammar utan att se över ventiler,tryckare m.m
Ska man fixa topparna gör det rätt direkt.
Och rätt kostar som sagt pengar, snik är att använda kompletta toppar.
Att byta kammar utan justera ventil spel, byta tryckare, slipa i ventiler m.m
är ganska onödigt.
Finns tom risk för ras om man ex höjer varvstoppet.
Under 400 låter man topparna vara på en GT men än justering av ventilspel.
har kammar jag säkert skulle kunna få eftersom kompisen sätter i steg 2 kammar nu i sin nu.
så tänkte att det vore kul att kolla om det gick och om det skulle bli någon skillnad 🙂
men som sagt om man ska byta ska man nog göra det ordentligt 🙂
tack för svaren ! 🙂
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.