› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › GT v.s WRX STI kammar ?
- Detta ämne har 5 svar, 1,050 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av
kleinis.
-
FörfattareInlägg
-
4 februari, 2013 kl. 10:18 #29915
kleinis
DeltagareHej
vet någon om det skiljer sig något i kammarna på en gt 99 och en wrx sit 03 ??
dom ser lika ut men bra att kolla innan. kommer det göra någon effektökning alls ?
MVH // Erik
4 februari, 2013 kl. 10:36 #253571TomK
DeltagareHej
vet någon om det skiljer sig något i kammarna på en gt 99 och en wrx sit 03 ??
dom ser lika ut men bra att kolla innan. kommer det göra någon effektökning alls ?
MVH // Erik
Ja det är skillnad på kammarna.
Sti har AVCS det har ej dom gamla.4 februari, 2013 kl. 11:39 #253572kleinis
DeltagareOkej Kan man använda dessa i gtn? Och kommer det bli någon skillnad ?
efter lite googel och lite mer funderingar så är det alltså kammdreven som är olika ? stin har kammdrev som reglerar sig av hydralolja. och det har ju inte gt
är det den ända skillnaden eller är sti kammarna vassare ?
//erik4 februari, 2013 kl. 18:01 #253570Fricke.w
DeltagareSTI kammar är något vassare än wrx och gt kammar ja, exakt duration och lyft mm har jag sämre koll på, men google är nog din bästa vän där 🙂
8 februari, 2013 kl. 13:50 #253569Kvarnis
DeltagareAlltså, det är inte någon större mening att byta til andra kammar utan att se över ventiler,tryckare m.m
Ska man fixa topparna gör det rätt direkt.
Och rätt kostar som sagt pengar, snik är att använda kompletta toppar.
Att byta kammar utan justera ventil spel, byta tryckare, slipa i ventiler m.m
är ganska onödigt.Finns tom risk för ras om man ex höjer varvstoppet.
Under 400 låter man topparna vara på en GT men än justering av ventilspel.
8 februari, 2013 kl. 14:00 #253573kleinis
DeltagareAlltså, det är inte någon större mening att byta til andra kammar utan att se över ventiler,tryckare m.m
Ska man fixa topparna gör det rätt direkt.
Och rätt kostar som sagt pengar, snik är att använda kompletta toppar.
Att byta kammar utan justera ventil spel, byta tryckare, slipa i ventiler m.m
är ganska onödigt.Finns tom risk för ras om man ex höjer varvstoppet.
Under 400 låter man topparna vara på en GT men än justering av ventilspel.
har kammar jag säkert skulle kunna få eftersom kompisen sätter i steg 2 kammar nu i sin nu.
så tänkte att det vore kul att kolla om det gick och om det skulle bli någon skillnad 🙂
men som sagt om man ska byta ska man nog göra det ordentligt 🙂
tack för svaren ! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
