SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor GT v.s WRX STI kammar ?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29915
    kleinis
    Deltagare

      Hej

      vet någon om det skiljer sig något i kammarna på en gt 99 och en wrx sit 03 ??

      dom ser lika ut men bra att kolla innan. kommer det göra någon effektökning alls ?

      MVH // Erik

      #253571
      TomK
      Deltagare

        Hej

        vet någon om det skiljer sig något i kammarna på en gt 99 och en wrx sit 03 ??

        dom ser lika ut men bra att kolla innan. kommer det göra någon effektökning alls ?

        MVH // Erik

        Ja det är skillnad på kammarna.
        Sti har AVCS det har ej dom gamla.

        #253572
        kleinis
        Deltagare

          Okej Kan man använda dessa i gtn? Och kommer det bli någon skillnad ?

          efter lite googel och lite mer funderingar så är det alltså kammdreven som är olika ? stin har kammdrev som reglerar sig av hydralolja. och det har ju inte gt

          är det den ända skillnaden eller är sti kammarna vassare ?
          //erik

          #253570
          Fricke.w
          Deltagare

            STI kammar är något vassare än wrx och gt kammar ja, exakt duration och lyft mm har jag sämre koll på, men google är nog din bästa vän där 🙂

            #253569
            Kvarnis
            Deltagare

              Alltså, det är inte någon större mening att byta til andra kammar utan att se över ventiler,tryckare m.m

              Ska man fixa topparna gör det rätt direkt.

              Och rätt kostar som sagt pengar, snik är att använda kompletta toppar.
              Att byta kammar utan justera ventil spel, byta tryckare, slipa i ventiler m.m
              är ganska onödigt.

              Finns tom risk för ras om man ex höjer varvstoppet.

              Under 400 låter man topparna vara på en GT men än justering av ventilspel.

              #253573
              kleinis
              Deltagare

                Alltså, det är inte någon större mening att byta til andra kammar utan att se över ventiler,tryckare m.m

                Ska man fixa topparna gör det rätt direkt.

                Och rätt kostar som sagt pengar, snik är att använda kompletta toppar.
                Att byta kammar utan justera ventil spel, byta tryckare, slipa i ventiler m.m
                är ganska onödigt.

                Finns tom risk för ras om man ex höjer varvstoppet.

                Under 400 låter man topparna vara på en GT men än justering av ventilspel.

                har kammar jag säkert skulle kunna få eftersom kompisen sätter i steg 2 kammar nu i sin nu.

                så tänkte att det vore kul att kolla om det gick och om det skulle bli någon skillnad 🙂

                men som sagt om man ska byta ska man nog göra det ordentligt 🙂

                tack för svaren ! 🙂

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.