› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › GT vs Porsche 911 Turbo
- Detta ämne har 6 svar, 935 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 8 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
18 april, 2003 kl. 22:18 #6753
Tengil
DeltagareLAST EDITED ON Apr-19-03 AT 00:19AM (GMT)
Efter att har varit på ett ganska lyckat race(polisen kom),så hade man riktat fronten på den kära Imprezan hemåt.Plötsligt kommer en en 911 Turbo (996:a) smygande bakom mig.
Låter han passera så jag kan studera bilen.
Porsche har jag nägligen alltid drömt om.Efter en stund börjar jag bli stödig och vill se han trycka på lite.
Men han verkade inte ha några tendenser till det.Bestämmer mig då för att visa honom var skåpet skall stå, anfall är ju bästa försvar:-)
Växlar ner till fyran och varvar ur den, börjar köra på 5:an
Ha där fick han tänker jag, inte en chans hade han.Plötsligt susar till det intill mig, ett dammoln bredder ut sig runt bilen.
Sen hinner jag skymta baken till Porschen innan den försvinner.Då kändes det som man åkte baklänges istället.
Fy vad den laddade på.Men det bjuder jag på,nästa gång tar jag honom http://www.computerpannen.com/cwm/otn/happy/auto.gif
19 april, 2003 kl. 19:39 #81562Plogen
DeltagareDet finns en film fär jag blir totalt förnedrad mot 993 biturbo…. Ettan var ok, men 2:an var som ett möte 🙁
Det ska til kraftigt maserad impreza ens för att hänga av min 964 turbo med 320 HP, min impreza gör det inte….
/Plogen
Det man inte har i brallan har man i garaget 😀
________________________________Subaru Impreza ”Plogen edition”
Porsche 911 Turbo
________________________________19 april, 2003 kl. 19:45 #81564Niklas
DeltagareNär vi ändå snackar om Impreza vs Pårschä…
Ute på påskcruise i stan idag, åker från Järntorget mot Frölunda (ni som vet, ni vet) på tvåfilig väg. En svart Porsche turbo (kan ej modeller) ligger framför mig och verkar lite ”ivrig”, speciellt när en Impreza ligger bakom och håller jämnt tempo. Efter några bilar kört över till pensionärsfilen fläskar han på och den svarta paddan försvinner snabbt. Kände han att han behövde imponera på mig, jag som utmanade honom genom att ställa mig bakom honom i ett rödljus – ”Fear me you fool”?
Tjejen skrattar och säger ”där hade du inte mycket att sätta emot”. Minns inte vad jag mumlade till svar. Fast ingen hade ju tyckt en match mellan Tyson och Roberto hade varit spännande…Regionsansvarig: Göteborg
20 april, 2003 kl. 05:03 #81559SecretAgentMan
DeltagareVrid Johan, vrid. 😉
Om vi laddar en bit över 2 bar i din bil löser det sig Johan. 😀
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen20 april, 2003 kl. 07:08 #81561Subbarist
Deltagare>Fast ingen hade ju tyckt en
>match mellan Tyson och Roberto hade varit spännande…Det hade varit skit kul 😀 fast det var ju så när han mötte Armand, jag säger bara rond 6 😀
Förlåt för trådkapningen.
Subbarist javisst!
Rabattansvarig SSI
Den GRÜNE FARAN20 april, 2003 kl. 17:57 #81563Plogen
Deltagare>När vi ändå snackar om Impreza vs Pårschä…
>
>Ute på påskcruise i stan idag, åker från Järntorget mot Frölunda (ni
>som vet, ni vet) på tvåfilig väg. En svart Porsche turbo (kan ej
>modeller) ligger framför mig och verkar lite ”ivrig”, speciellt när en
>Impreza ligger bakom och håller jämnt tempo. Efter några bilar kört
>över till pensionärsfilen fläskar han på och den svarta paddan
>försvinner snabbt. Kände han att han behövde imponera på mig, jag som
>utmanade honom genom att ställa mig bakom honom i ett rödljus – ”Fear
>me you fool”?
>Tjejen skrattar och säger ”där hade du inte mycket att sätta emot”.
>Minns inte vad jag mumlade till svar. Fast ingen hade ju tyckt en
>match mellan Tyson och Roberto hade varit spännande…
>
>Regionsansvarig: GöteborgFör mig är det tvärt om… Snaabar, imprezor, golfar etc etc vill rejsa hela tiden, men det är bara att le och åka vidare lugnt…
/Plogen
Det man inte har i brallan har man i garaget 😀
________________________________Subaru Impreza ”Plogen edition”
Porsche 911 Turbo
________________________________10 juni, 2004 kl. 18:40 #81560ExOrdis
Deltagare*ASG* 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.