› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › GT Vs STI -oo
- Detta ämne har 11 svar, 2,051 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
killemannen.
-
FörfattareInlägg
-
16 augusti, 2007 kl. 21:20 #10405
ImprezaGT99
DeltagareHar fått upp ögonen på en Impreza STi-00 alltså samma kaross som tex -99:an.. Nu undrar jag hur mycket det kan skilja i tex försäkring, service kostnader osv.. Är det dyrare att äga en STi?
Prestandan verkarar ju vara betydligt bättre i en STi än en GT enligt säljaren, visserligen var just denna lite trimmad men eftersom det är starkare växellåda, koppling och block sä lär det väl klara det.
Alla synpunkter gällande mitt eventuella byta är välkommna..
18 augusti, 2007 kl. 17:56 #115198ImprezaGT99
Deltagareär det verkligen ingen som har en STi-00 på detta forum??
18 augusti, 2007 kl. 18:19 #115196BVS-Robban
DeltagareJodå äger både en GT -00 och en STI type R uppdaterar under morgondagen då allt som gör att man mår dåligt dagen efter ramlat ur 🙂
/ R
18 augusti, 2007 kl. 18:20 #115193Janne248
DeltagareDet är massor med folk som har STi -00 och äldre här. Alla är högerstyrda och impoterade från England eller Japan. De kallas ofta Type R eller RA.
Ta reg nummret på en och kolla själv med ditt försäkringsbolag vad det kostar.
Söke lite så hittar du MASSOR med info om både R och RA’s på detta forum.
18 augusti, 2007 kl. 18:47 #115194Grusdraparn
DeltagareKan du tänka dig att köra högerstyrt och betala mer i inköp så behöver du inte tveka, köp en STi! Servicekostnader är det ingen skillnad på. STi:n är troligtvis också något törstigare, men än så länge har jag inte träffat någon som åker kokare för att den är bränslesnål. Handla på ba 🙂
/K – åker STi
19 augusti, 2007 kl. 10:59 #115199ImprezaGT99
DeltagareKan du tänka dig att köra högerstyrt och betala mer i inköp så behöver du inte tveka, köp en STi! Servicekostnader är det ingen skillnad på. STi:n är troligtvis också något törstigare, men än så länge har jag inte träffat någon som åker kokare för att den är bränslesnål. Handla på ba :)/K – åker STi
Nej det är helt sant 🙂 JA jag grymt sugen.. kanske någon har sett den, det är en vit 00:a som står i piteå.. länk http://www.blocket.se/vi/12684100.htm?ca=12_s
20 augusti, 2007 kl. 08:19 #115192Blocken
DeltagareKan du tänka dig att köra högerstyrt och betala mer i inköp så behöver du inte tveka, köp en STi! Servicekostnader är det ingen skillnad på. STi:n är troligtvis också något törstigare, men än så länge har jag inte träffat någon som åker kokare för att den är bränslesnål. Handla på ba :)/K – åker STi
Nej det är helt sant 🙂 JA jag grymt sugen.. kanske någon har sett den, det är en vit 00:a som står i piteå.. länk http://www.blocket.se/vi/12684100.htm?ca=12_s
Låt honom inte lura dig att det är en 22B bara… 😉
/AB
20 augusti, 2007 kl. 08:21 #115191SecretAgentMan
DeltagareMappad, chippad och 380 hk (är det standardturbon kvar så är det en 40 pållar för mycket), samt 0-100-tiden verkar vara lite sådär med. 😉
Men JÄKLIGT stilig är den. :7
/J
20 augusti, 2007 kl. 09:34 #115201Niklas
DeltagareDen enda 22B med ”tight body”-kit? 😀
20 augusti, 2007 kl. 14:23 #115200ImprezaGT99
DeltagareAtt det inte är en 22B är jag fullt medveten om:)
Han har väl skrivit det för att få fler träffar, hästarna och 0-100 kanske är lite i överkant..
Vad tycker ni om priset??
Finns en 98:a för nästan samma pris också Piteå (populär i norr?)20 augusti, 2007 kl. 15:05 #115195Sasse
DeltagareBägge två har gått i Piteå under ganska många år nu. Och dom är riktigt stiliga.
Att dom är snabba finns det inget tvivel på, det visar väl tidkortet med låga tolvor på den vita om inte annat.Bevisligen har den gått på stripp, men kopplingen är ny, även synkringarna. Om det byttes något mer i lådan får du ringa/maila och fråga honom om, det står ju (info) just angående detta.
Som sagt, ring och prata med honom, han är nog inte blyg att svara på dina frågor!
31 augusti, 2007 kl. 06:45 #115197killemannen
DeltagareBägge två har gått i Piteå under ganska många år nu. Och dom är riktigt stiliga.Att dom är snabba finns det inget tvivel på, det visar väl tidkortet med låga tolvor på den vita om inte annat.Bevisligen har den gått på stripp, men kopplingen är ny, även synkringarna. Om det byttes något mer i lådan får du ringa/maila och fråga honom om, det står ju (info) just angående detta.Som sagt, ring och prata med honom, han är nog inte blyg att svara på dina frågor!
Håller med Sasse!
Båda exemplaren är mycket fina och så vitt jag vet välskötta.
Båda är mappade hos Trollspeed och jag är rätt säker på att även den svarta satte en låg 12a på strippen.Här har du en länk till förra ägarens Gatbilar sida om den vita: http://www.gatbilar.se/car.php?car=6066
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.