SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor GT00 klonkar o smäller nå djävulskt

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Jonnek
    Deltagare

jahapp inte vart in här sen i vintras när imprezan rasa men nu är de dags och fixa skiten 😀

bilen börja små låta lite när man körde små klonkande när ja åkte lugnt o fint till affärn, vart lite orolig så tänkte att de lika bra att åka hem o ställa den. men på vägen hem vart de bara mer klonkande o vinande ljud. hoppade o small o allt. kändes precis som när bakaxeln rasa på min volvo engång i tiden, hade iaf in bilen till Subaru där dem också sa att bakaxeln var död.
      sen har den bara stått, idag fixar ja ny bakaxel byter den, startar upp låter fint som fan :D, a när jag ska backa ut den små låter de men tänker inte så mycke på de. slänger in 1an o rullar iväg klonkar o hoppar nå djävulskt fortfarande. så nå bakaxelras var det ju då inte , klonkandet försvinner lite när jag kopplar men de små viner ändå, koppling o växlar känns helt ok. min STORA fråga är va fan har hänt? kan de vara nåt me kardan?
      MVH JONNE

Mumin
      Deltagare

Diffen i lådan som get upp? Har du samma däck runt om? Blir det värre när du svänger?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Markus
        Deltagare

Är det inte en så enkel grej att stödlagret och bussning på kardan är sopslut? Att det är kardan som slår mot karossen när du gasar?

Jonnek
          Deltagare

Diffen i lådan som get upp? Har du samma däck runt om? Blir det värre när du svänger?

samma däck helt nya Nokian hakka ”vinterdäck” som ja köpte i december. har inte köpt nya sommardäck än då ja kasta dem när ja skicka in sommarfälgarna för omlack. tror inte de är nå skillnad

Är det inte en så enkel grej att stödlagret och bussning på kardan är sopslut? Att det är kardan som slår mot karossen när du gasar?

ja jag var också inne på kardanen. hur stumm ska bussningen vara? va där o pilla lite tryckte till med ett finger så gungar hela kardanen haha känns som att det inte ska vara så. tips på ngon sida som säljer bussningar? då Subaru bara kunde erbjuda komplett kitt för typ 11.000 kr tror ja han sa.lagret äre nåt man kan byta eller ska ja köra på en ny kardan dirr? 😀

Jonnek
            Deltagare

efter att ha googlat runt lite så. är det alltså en mellan axel som jag behöver köpa ny? =)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.