SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Gt99 hål i tanken?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    epoxxy
    Deltagare

Jag är rädd att jag har hål i soppatanken. Märkte att det droppade under bilen nu när jag tankade fullt. Tidigare har jag bara tankat 30 liter i taget och inte märkt något. Vad gör man?

Eiiiiik
      Deltagare

Vinkork? 😀

Eiiiiik
        Deltagare

Nae.. vette fasen vad man gör faktiskt..
          I värsta fall får man la byta tanken antar jag :/

epoxxy
          Deltagare

Det slutade droppa nu. Skvallerrör?

Andersson
            Deltagare

Kolla först så det inte bara är röret/ slangen mellan locket och tanken.

epoxxy
              Deltagare

Det var framför bakaxeln det droppade. Typ runt fästet som sitter runt tanken. Vart sitter skvallerröret?

GT99
                Deltagare

Har du hål i Tanken har jag en liggandes du kan få köpa billigt.

epoxxy
                  Deltagare

Har du hål i Tanken har jag en liggandes du kan få köpa billigt.

Skall undersöka lite närmare när jag får plats under bilen 😉 Kan mycket väl vara överfull tankning 😉

FiddeFuling
                    Keymaster

Kolla påfyllnings röret.. Mitt hade rostat som f#n. Det sitter en plastkåpa runt röret som skall skydda mot stenskott, då det går i hjulhuset. Denna kåpa blir mer än gärna full med skit som hindrar vattnet från att rinna ut, vilket i sin tur blir rost.. inte kul!

Dock var det inte så svårt att byta.. Har bilder från när jag bytte på (http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=85408&album=17530)

\\ Mathias

FiddeFuling
                      Keymaster

Kolla påfyllnings röret.. Mitt hade rostat som f#n. Det sitter en plastkåpa runt röret som skall skydda mot stenskott, då det går i hjulhuset. Denna kåpa blir mer än gärna full med skit som hindrar vattnet från att rinna ut, vilket i sin tur blir rost.. inte kul!

Dock var det inte så svårt att byta.. Har bilder från när jag bytte på (http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=85408&album=17530)

\\ Mathias

Vi närmare eftertanke så har jag inte så mycket bilder ifrån själva bytet, utan mer på gamla och nya röret.. skall lägga mer bilder från bytet =)

\\ Mathias

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.