Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    GrizzlyBear
    Deltagare

Halloj

Behöver byta ut bromsarna bak på min Impreza GL ’97 nu och när jag ändå måste lägga ner jobb och pengar på dem funderar jag på om man ska uppgradera på en gång. Den har ju trummor bak original så jag funderar på att sätta dit GT:ns skivor och ok istället. Någon som vet om de passar rakt på eller måste man göra massa modifieringar?

Vad får jag räkna med att betala för ett par begagnade ok + skivor och ev. allt annat som kan tänkas behövas?

//Björn

Luzifer
      Deltagare

De undrar jag oxå. 😉

Luzifer
        Deltagare

Några pilsner och en god vän i garaget så ska de nog gå och få till på en helg. 😛

Nurka
          Deltagare

Pga. lite olyckligheter var jag tvungen att skramla fram ett nytt bakok till min GT -00’a. Hittade ett på en skrot ute i huddinge som hade gått 6k mil för 1000.-

GrizzlyBear
            Deltagare

Tack för den infon 🙂
              Scoobymods sidan funkade dock inte när jag provade den 🙁 Är det rätt adress?

>Hittade ett på en skrot ute i huddinge som hade gått 6k mil för 1000.-

2000 spänn för två ok alltså. Vad kan skivorna tänkas kosta då? Eller ska man sattsa på att köpa helt nya?

>Några pilsner och en god vän i garaget så ska de nog gå och få till på en helg.

Jo, det verkar ju inte alltför avancerat. Men pilsnern får nog vänta tills det är klart och man ser att allt fungerar 😉

//Björn

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.