› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Guide till installation av Walbro soppapump?
- Detta ämne har 42 svar, 2,981 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av
TypeR.
-
FörfattareInlägg
-
5 augusti, 2013 kl. 13:52 #30835
GDB2003
DeltagareÄr det någon som kan ge mig några bra pekare inför installation av Walbro 255 soppapump?
5 augusti, 2013 kl. 14:01 #259353TomK
DeltagareDet är inga konstigheter egentligen.
Bort med baksätet och sen täcklocket.
Lossa kontakten och skruva loss armaturen och ta av slangarna sen är den bara och lirka ur.
Pumpen sitter på samma plats som orginalen gör.5 augusti, 2013 kl. 14:28 #259376GDB2003
Deltagare😮
Det är inga konstigheter egentligen.
Bort med baksätet och sen täcklocket.
Lossa kontakten och skruva loss armaturen och ta av slangarna sen är den bara och lirka ur.
Pumpen sitter på samma plats som orginalen gör.Tack,
Jag ser många kommentarer på Amerikanska forum att man måste trimma olika delar, är detta aktuellt på EU-spec bilar?5 augusti, 2013 kl. 14:45 #259354TomK
Deltagare😮
Tack,
Jag ser många kommentarer på Amerikanska forum att man måste trimma olika delar, är detta aktuellt på EU-spec bilar?Njae, tror inte det iaf.
Var rätt länge sen jag bytte den men det var väldigt enkelt.5 augusti, 2013 kl. 19:18 #259388adrenalin
DeltagareDet är inga konstigheter egentligen.
Bort med baksätet och sen täcklocket.
Lossa kontakten och skruva loss armaturen och ta av slangarna sen är den bara och lirka ur.
Pumpen sitter på samma plats som orginalen gör.Pumpen sitter väl i bakluckan?
5 augusti, 2013 kl. 19:35 #259355TomK
DeltagarePumpen sitter väl i bakluckan?
Japp.
Om det var baksätes grejen du tänkte på så är det svårt att få ur armaturen med ryggstödet på plats.
5 augusti, 2013 kl. 20:34 #259361Patrick P931
DeltagareDet är även en bra idé att köpa nya packningar till de 2 locken, annars finns det risk för soppalukt under lång tid framöver. 😉
Sedan kräver monteringen lite ”justering” av armaturen, men det går ganska enkelt. Behåll även Subaru orginalfilteret.
Som jag minns det så var det lite meck och jag hade inte klarat det utan Pontus (GT99) hjälp.
6 augusti, 2013 kl. 17:19 #259366TypeR
DeltagareAs above matey make sure to reuse the original filter 😉 , other wise an easy job
6 augusti, 2013 kl. 17:43 #259377GDB2003
DeltagareAs above matey make sure to reuse the original filter 😉 , other wise an easy job
Thanks
6 augusti, 2013 kl. 20:01 #259362Patrick P931
DeltagareDet är kul med olika referensramar, för mig som är ”teoretiker” (aka mycket snack och lite verkstad) så anser jag att det var ett ganska stort jobb som jag inte hade velat göra själv utan hjälp av någon som har gjort det förrut. 😉
För någon som kan mecka och har bättre koll på bilar så är det busenkelt.
Så, det hela kommer ned till hur pass bra/van du är på att mecka. 😀
7 augusti, 2013 kl. 09:50 #259367TypeR
Deltagareof course help is Always a phone call away 😉
7 augusti, 2013 kl. 20:12 #259359Tribbe
DeltagareVarför ska man använda original filtret? Jag använde det som följde med..
7 augusti, 2013 kl. 21:09 #259351.zip
DeltagareVarför ska man använda original filtret? Jag använde det som följde med..
Det är felkonstruerat.
Kortare än org. än fast dom ser snarlika ut.
Och folk har klagat på att bränslet ”stryps” i långa kurvor9 augusti, 2013 kl. 15:13 #259360Tribbe
DeltagareOkej, hur märker man det?
Det är det lilla fyrkantiga filtret ni menar?Något jag stör mig på är att när man ska gasa iväg i kors så om man ger plattan i mattan så känns det som att allt stannar upp någon halvsekund-sekund och sen hoppar allt igång, beror det på något sådant? Jag hade dock det innan jag bytte pump också..
9 augusti, 2013 kl. 20:46 #259363Patrick P931
DeltagareDet låter mer mappningsrelaterat, men lite loggning skulle ge svar på den spekulationen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.