SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Guide till installation av Walbro soppapump?

• Detta ämne har 42 svar, 2,981 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av TypeR.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 43 totalt)
  • Författare
    GDB2003
    Deltagare

Är det någon som kan ge mig några bra pekare inför installation av Walbro 255 soppapump?

TomK
      Deltagare

Det är inga konstigheter egentligen.
        Bort med baksätet och sen täcklocket.
        Lossa kontakten och skruva loss armaturen och ta av slangarna sen är den bara och lirka ur.
        Pumpen sitter på samma plats som orginalen gör.

GDB2003
        Deltagare

😮

Lossa kontakten och skruva loss armaturen och ta av slangarna sen är den bara och lirka ur.

Tack,
          Jag ser många kommentarer på Amerikanska forum att man måste trimma olika delar, är detta aktuellt på EU-spec bilar?

TomK
          Deltagare

😮

Tack,
            Jag ser många kommentarer på Amerikanska forum att man måste trimma olika delar, är detta aktuellt på EU-spec bilar?

Njae, tror inte det iaf.
            Var rätt länge sen jag bytte den men det var väldigt enkelt.

adrenalin
            Deltagare

Pumpen sitter väl i bakluckan?

TomK
              Deltagare

Pumpen sitter väl i bakluckan?

Japp.

Om det var baksätes grejen du tänkte på så är det svårt att få ur armaturen med ryggstödet på plats.

Patrick P931
                Deltagare

Det är även en bra idé att köpa nya packningar till de 2 locken, annars finns det risk för soppalukt under lång tid framöver. 😉

Sedan kräver monteringen lite ”justering” av armaturen, men det går ganska enkelt. Behåll även Subaru orginalfilteret.

Som jag minns det så var det lite meck och jag hade inte klarat det utan Pontus (GT99) hjälp.

TypeR
                  Deltagare

As above matey make sure to reuse the original filter 😉 , other wise an easy job

GDB2003
                    Deltagare

As above matey make sure to reuse the original filter 😉 , other wise an easy job

Thanks

Patrick P931
                      Deltagare

Det är kul med olika referensramar, för mig som är ”teoretiker” (aka mycket snack och lite verkstad) så anser jag att det var ett ganska stort jobb som jag inte hade velat göra själv utan hjälp av någon som har gjort det förrut. 😉

För någon som kan mecka och har bättre koll på bilar så är det busenkelt.

Så, det hela kommer ned till hur pass bra/van du är på att mecka. 😀

TypeR
                        Deltagare

of course help is Always a phone call away 😉

Tribbe
                          Deltagare

Varför ska man använda original filtret? Jag använde det som följde med..

.zip
                            Deltagare

Varför ska man använda original filtret? Jag använde det som följde med..

Det är felkonstruerat.
                              Kortare än org. än fast dom ser snarlika ut.
                              Och folk har klagat på att bränslet ”stryps” i långa kurvor

Tribbe
                              Deltagare

Okej, hur märker man det?
                                Det är det lilla fyrkantiga filtret ni menar?

Något jag stör mig på är att när man ska gasa iväg i kors så om man ger plattan i mattan så känns det som att allt stannar upp någon halvsekund-sekund och sen hoppar allt igång, beror det på något sådant? Jag hade dock det innan jag bytte pump också..

Patrick P931
                                Deltagare

Det låter mer mappningsrelaterat, men lite loggning skulle ge svar på den spekulationen.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 43 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.