SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Guide till installation av Walbro soppapump?

• Detta ämne har 42 svar, 2,981 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av TypeR.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 43 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Det låter mer mappningsrelaterat, men lite loggning skulle ge svar på den spekulationen.

S.k loggning kan du få tag på till tusen på Nasioc. Kass sökmotor, men den som söker, den letar.

Skickat från min GT-I9100

Patrick P931
      Deltagare

Ok, jag svarade på ”stannar upp hoppar igång” i inlägget ovan. Jag vet, slarvigt av mig att inte citera. 😉

brallor
        Deltagare

Det är felkonstruerat.
          Kortare än org. än fast dom ser snarlika ut.
          Och folk har klagat på att bränslet ”stryps” i långa kurvor

Hur skulle detta yttra sig när man kör?

GDB2003
          Deltagare

Hej alla,
            Jag har jämfört olika guider. Ser ut som om Walbro-kittet fungerar bolt-on på tidigare WRX Sti (2003, 2004), men kräver modifikation på senare modeller. Ser ut att bli en väldigt enkel installation i mitt fall utan att plastbitar behöver trimmas osv. Kommer förmodligen använda medföljande filter.

Patrick P931
            Deltagare

Nej, använd Subarus filter.

TypeR
              Deltagare

Cool but don’t forget later when it starts playing about like 99% of people that have used the new filter and have had to remove pump and fit the original back, you were advised at start :p:p

t1hero
                Deltagare

Låter som om det korrekta är att köpa ett nytt Subarufilter och anväda det. (lär ju inte vara superdyrt och det känns som om man vill få i ett nytt när man ändå har det gamla ur bilen)

GDB2003
                  Deltagare

Gubbar, grabbar,
                    Vad är bästa sättet att få av en soppaslang?
                    Jag bytte bränslefilter idag (det i motorrummet) och var tvungen att lirka och dra så pass mycket att slangen skadades (blev att köpa ny hos Mekonomen). Vill absolut inte skada slangarna vid pumpen eftersom de är svårare att byta ut…

TomK
                    Deltagare

Gubbar, grabbar,
                      Vad är bästa sättet att få av en soppaslang?
                      Jag bytte bränslefilter idag (det i motorrummet) och var tvungen att lirka och dra så pass mycket att slangen skadades (blev att köpa ny hos Mekonomen). Vill absolut inte skada slangarna vid pumpen eftersom de är svårare att byta ut…

10 år gamla slangar kan sitta rätt ordentligt.
                      Passa på och byt ut dom! 🙂

GDB2003
                      Deltagare

10 år gamla slangar kan sitta rätt ordentligt.
                        Passa på och byt ut dom! 🙂

Tror inte man kommer åt dem vid soppapumpen(går väl ned under golvet…).

TomK
                        Deltagare

Tror inte man kommer åt dem vid soppapumpen(går väl ned under golvet…).

Tänkte fel. Det är ju hårda slangar.
                          Min är lite special vid pumpen och det var det jag tänkte på 🙂

challe
                          Deltagare

Ett trick som jag använder mig av och som brukar fungera är att försöka vrida på slangen fram o tillbaka så att den lossnar från själva metalltappen och hullingen innan man ger sig på att dra av den.

Att försöka dra av slangen med en gång brukar vara lika lätt som att få till en lagom och kontrollerad fredagsfylla ( dvs i princip omöjligt 😀 )

Lycka till d—0.o—b

GT99
                            Deltagare

En u-ring nyckel som passar precis över röret så har du lite mer att trycka med mot gummislangen.

GDB2003
                              Deltagare

En u-ring nyckel som passar precis över röret så har du lite mer att trycka med mot gummislangen.

Bra ide!

GDB2003
                                Deltagare

U-ring nyckel för att få bort slangarna funkade klockrent.
                                  Däremot vill inte denna av (står som ”unclip”). Skall jag bara DRA av den eller?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 43 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.