› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Guide till installation av Walbro soppapump?
- Detta ämne har 42 svar, 2,981 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av
TypeR.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2013 kl. 00:12 #259352
.zip
DeltagareDet låter mer mappningsrelaterat, men lite loggning skulle ge svar på den spekulationen.
S.k loggning kan du få tag på till tusen på Nasioc. Kass sökmotor, men den som söker, den letar.
Skickat från min GT-I9100
10 augusti, 2013 kl. 07:32 #259364Patrick P931
DeltagareOk, jag svarade på ”stannar upp hoppar igång” i inlägget ovan. Jag vet, slarvigt av mig att inte citera. 😉
12 augusti, 2013 kl. 11:04 #259375brallor
DeltagareDet är felkonstruerat.
Kortare än org. än fast dom ser snarlika ut.
Och folk har klagat på att bränslet ”stryps” i långa kurvorHur skulle detta yttra sig när man kör?
12 augusti, 2013 kl. 11:58 #259378GDB2003
DeltagareHej alla,
Jag har jämfört olika guider. Ser ut som om Walbro-kittet fungerar bolt-on på tidigare WRX Sti (2003, 2004), men kräver modifikation på senare modeller. Ser ut att bli en väldigt enkel installation i mitt fall utan att plastbitar behöver trimmas osv. Kommer förmodligen använda medföljande filter.12 augusti, 2013 kl. 17:13 #259365Patrick P931
DeltagareNej, använd Subarus filter.
12 augusti, 2013 kl. 17:59 #259368TypeR
DeltagareCool but don’t forget later when it starts playing about like 99% of people that have used the new filter and have had to remove pump and fit the original back, you were advised at start :p:p
12 augusti, 2013 kl. 19:37 #259358t1hero
DeltagareLåter som om det korrekta är att köpa ett nytt Subarufilter och anväda det. (lär ju inte vara superdyrt och det känns som om man vill få i ett nytt när man ändå har det gamla ur bilen)
13 augusti, 2013 kl. 17:44 #259379GDB2003
DeltagareGubbar, grabbar,
Vad är bästa sättet att få av en soppaslang?
Jag bytte bränslefilter idag (det i motorrummet) och var tvungen att lirka och dra så pass mycket att slangen skadades (blev att köpa ny hos Mekonomen). Vill absolut inte skada slangarna vid pumpen eftersom de är svårare att byta ut…13 augusti, 2013 kl. 18:45 #259356TomK
DeltagareGubbar, grabbar,
Vad är bästa sättet att få av en soppaslang?
Jag bytte bränslefilter idag (det i motorrummet) och var tvungen att lirka och dra så pass mycket att slangen skadades (blev att köpa ny hos Mekonomen). Vill absolut inte skada slangarna vid pumpen eftersom de är svårare att byta ut…10 år gamla slangar kan sitta rätt ordentligt.
Passa på och byt ut dom! 🙂13 augusti, 2013 kl. 19:37 #259380GDB2003
Deltagare10 år gamla slangar kan sitta rätt ordentligt.
Passa på och byt ut dom! 🙂Tror inte man kommer åt dem vid soppapumpen(går väl ned under golvet…).
13 augusti, 2013 kl. 19:53 #259357TomK
DeltagareTror inte man kommer åt dem vid soppapumpen(går väl ned under golvet…).
Tänkte fel. Det är ju hårda slangar.
Min är lite special vid pumpen och det var det jag tänkte på 🙂13 augusti, 2013 kl. 20:52 #259350challe
DeltagareEtt trick som jag använder mig av och som brukar fungera är att försöka vrida på slangen fram o tillbaka så att den lossnar från själva metalltappen och hullingen innan man ger sig på att dra av den.
Att försöka dra av slangen med en gång brukar vara lika lätt som att få till en lagom och kontrollerad fredagsfylla ( dvs i princip omöjligt 😀 )
Lycka till d—0.o—b
14 augusti, 2013 kl. 13:33 #259347GT99
DeltagareEn u-ring nyckel som passar precis över röret så har du lite mer att trycka med mot gummislangen.
14 augusti, 2013 kl. 14:15 #259381GDB2003
DeltagareEn u-ring nyckel som passar precis över röret så har du lite mer att trycka med mot gummislangen.
Bra ide!
15 augusti, 2013 kl. 17:44 #259382GDB2003
DeltagareU-ring nyckel för att få bort slangarna funkade klockrent.
Däremot vill inte denna av (står som ”unclip”). Skall jag bara DRA av den eller? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.