Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Är det klokt? Pratade med en målare som sade att han inte hade den utrustningen för att värma eller vad det nu var… Dessutom är det mycket arbete!? Färgen får ju gärna hållas kvar på fälgen och tåla lite. (vill piffa upp vinterfälgarna lite som nu är gråa). Jo eller nä? Klokt eller icke?

/MickeM

Niklas
      Deltagare

Har funderat på att måla orginalfälgarna också, någon som vet vad det kan kosta för 4 stycken (till att börja med)?

MickeM
        Deltagare

Pulverlackering? Nytt ord för mig… måste kolla upp med firmorna! Tack i alla fall!!! Nån annan som fått dem målade? Resultat? Håller det? Färg och teknik?

/MickeM

Niklas
          Deltagare

Erik Szanto fick sina nya fälgar pulverlackade i pippigult och det blev riktigt bra, men det tog några försök att få det i exakt samma nyans som hans dekaler. Men det är ju en annan femma. Om man bara vill ha guld så är det nog inga problem, sen vad det kostar per fälg har jag ingen aning om…

OzO
            Deltagare

Jag lämnade in mina (Kosei-fälgarna) hos Intera och pulverlackade allt utom kanterna (kika galleriet om ni inte har sett dem) samt polering av kanterna. Gick på strax under 5-tusen… Värt vartenda krona!

Orginalfälgarna är lätta och urstarka! Så att skicka in dom på uppfräschning är en finfin idé! 🙂

ExOrdis
              Deltagare

Lämna in dom på pulverlackering.
                Billigt alternativ istf köpa nya fälgar med sämre prestanda.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.