- Detta ämne har 11 svar, 1,317 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 5 månader sedan av eric.u.
-
FörfattareInlägg
-
10 juni, 2003 kl. 13:19 #15017modulatedDeltagare
Nu har jag tröttnat på att gno med sämsskin.
Vill dra mig till minnes att jag såg nånstans på
stockholmsmässan att det fanns nån gummskrapa för
torkning av bilar, är det nått att ha ? Vart
får man isf tag på en dylik sak ?// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
10 juni, 2003 kl. 13:28 #155355MangeDeltagareTvshop säljer något liknade 🙂
/Mange
10 juni, 2003 kl. 13:29 #155352OzODeltagareKan köpas från Sthlms bilvård om man är i närheten. Den får inte vara för kurvig för då måste man trycka hårdare för att få den plan mot lacken och då finns större risk att slita lacken.
Skrapa “får” bara användas då bilen är HELT ren från smuts! Dvs, efter högtryck + svamp + schampo tvätt. Om ens då har jag fått som råd… 🙂
Innan och efter användning skall den tvättas med avfettning. Det får inte vara smuts på den. Skall också rengöras mellan man skrapar bilen.
Puh!
Ovanstående är råd till dom som är petiga med sin lack och det är man ju… Men till rutor är den perfekt! 🙂
“I’d be unstoppable… if I could just get started!”10 juni, 2003 kl. 17:10 #155356Snart_subbaDeltagare>Nu har jag tröttnat på att gno med sämsskin.
>Vill dra mig till minnes att jag såg nånstans på
>stockholmsmässan att det fanns nån gummskrapa för
>torkning av bilar, är det nått att ha ? Vart
>får man isf tag på en dylik sak ?
>
>// Patrick P.
>
>Regionsansvarig VästeråsDu kan få köpa den bästa skrapan av mig .. (den bästa som ja andvänt iaf på mina 3 år .. )
Jobbar med bilvård och den repar definitivt inte om den andvänds
på rätt sätt (läs ozo´s goda råd)pm:a om intresse finns
300:- + frakt———————————–
Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
———————————–10 juni, 2003 kl. 23:46 #155354PlogenDeltagare>Du kan få köpa den bästa skrapan av mig .. (den bästa som ja andvänt
>iaf på mina 3 år .. )
>Jobbar med bilvård och den repar definitivt inte om den andvänds
>på rätt sätt (läs ozo´s goda råd)
>
>pm:a om intresse finns
>300:- + fraktVilken menar du quickdry?
/Plogen
Behöver du impreza-prylar, jag kan fixa det mesta till bra pris! PM för info.11 juni, 2003 kl. 05:59 #155353LuziferDeltagareLägg lite mer på ett ordentligt sämsskinn så går de lättare att torka, annars så finns de en grön skrapa men svart handtag bladet böjt som en halvmåne, den funkar bra tycker jag.
/Nicke
http://www.teamsfr.comMin lilla snikbil.
Impreza RX Kombi http://rejsa.nu/forum/images/smiles/eclipsee_steering.gif11 juni, 2003 kl. 15:07 #155357Snart_subbaDeltagare>>Du kan få köpa den bästa skrapan av mig .. (den bästa som ja andvänt
>>iaf på mina 3 år .. )
>>Jobbar med bilvård och den repar definitivt inte om den andvänds
>>på rätt sätt (läs ozo´s goda råd)
>>
>>pm:a om intresse finns
>>300:- + frakt
>
>
>Vilken menar du quickdry?
>
>/PlogenOj, vet inte vad den heter, men det ska ja ta reda på! 😉
//M
>____________________________________________________________________________
>Behöver du impreza-prylar, jag kan fixa det mesta till bra pris! PM
>för info.———————————–
Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
———————————–4 augusti, 2003 kl. 13:38 #155361eric.uDeltagareMicro i kungenskurva säljer en skrapa som är rak och i något silikonliknande material, den funkar riktigt bra..
men som sagt, ha en tyg bit i andra handne och dra av efter varje dra på bilen för blir de en små sten i vägen ere inte kul..MVH RX ligisten
4 augusti, 2003 kl. 20:44 #155358Snart_subbaDeltagare>Micro i kungenskurva säljer en skrapa som är rak och i något
>silikonliknande material, den funkar riktigt bra..
>men som sagt, ha en tyg bit i andra handne och dra av efter
>varje dra på bilen för blir de en små sten i vägen ere inte
>kul..
>
>MVH RX ligistenSkulle inte rekommendera att torka med en “tygbit” då tex trådar från denna trasa repar, sen om trasan är “hård” så repar den också!
Bara ett litet tips från mig!
MVH
Micke5 augusti, 2003 kl. 10:48 #155360RoggaDeltagareHan mennar nog att man ska ha tyget till att dra ren skrapan inte bilen 🙂
5 augusti, 2003 kl. 15:33 #155359Snart_subbaDeltagare>Han mennar nog att man ska ha tyget till att dra ren skrapan
>inte bilen 🙂haha, ja, nu när ja läser så! 😀
//M
6 augusti, 2003 kl. 13:45 #155362eric.uDeltagareprecis.. så inte skrapan får med sig sten å skit i nästa drag.. 🙂
nisse *S*🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.