SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hackar på ettans växel

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    MatteN08
    Deltagare

Jag har en GT -00 som börjat hacka på ettans växel vid start, speciellt då den är kall. Vad kan det vara för fel?

Om det är kopplingen, var ska man då byta och vad kan det kosta? Jag blev tipsad om att använda värre belägg som passar i originalgrejorna när man ändå ska byta. Vad tror ni om det?

Tacksam för svar!

Palm
      Deltagare

En gammal klassiker är ju att det kan bli en lätt beläggning av ytrost på svänghjulet bara av att det är fuktigt där bilen står över natten, löstningen på detta är att i mellanåt att ”rensa” av svänghjulet genom att göra en riktigt rallystart, håll lite varv och dumpa kopplingen, antingen hjälpert det eller så märker du att kopplingen verkligen är sliten 😀

MatteN08
        Deltagare

Tack för snabbt svar!

Så det är kopplingen som strular om det inte går bort? Vad bör ett kopplingsbyte kosta på verkstad? Kan/bör man använda ett värre belägg än original?

.zip
          Deltagare

Eller kan det bero på det klassiska ”problemet” med kallstart+ECU.
            Något som alla orginala bilar har, men något som försvinner när motorn blir varm.

//.zip

Palm
            Deltagare

Eller kan det bero på det klassiska ”problemet” med kallstart+ECU.Något som alla orginala bilar har, men något som försvinner när motorn blir varm.//.zip

Vad är det för något? aldrig hört talas om tror jag, inte märkt något konsstigt på de två GT:s jag haft heller.

.zip
              Deltagare

Finns hur många trådar om det som helst.
                Här hittar du bla lite info om det, speciellt det som Jerry tar upp.
                http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=18194&mesg_id=18194&listing_type=search

//.zip

Palm
                Deltagare

Finns hur många trådar om det som helst.Här hittar du bla lite info om det, speciellt det som Jerry tar upp.http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=18194&mesg_id=18194&listing_type=search//.zip

Är ganska ”kännslig” för vad bilen sysslar med men har aldrig haft sådana tendenser vad jag märkt, nuvarande är ju iofs unichip mappad och den ”gammla” var ny när jag hade den, kanske bara haft tur då 😀

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.