SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hackar till vi full gas

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    adamanberg
    Deltagare

har satt på nytt filter av märket apexi nu hackar den till lite då då vid full gas typ mellan 3500-5000 rpm hände med org filter med men inte så ofta som nu. annars går den kanon vad jag vet är det mästa bytt s-pump spridare så soppa borde den ju få för den går bra annars även vid högre varv.

kan det vaara att stiften inte e ok eller e det nåt annat?

.zip
      Deltagare

Har du provat med orginal filtret igen?

//.zip

adamanberg
        Deltagare

ne har jag inte hoppades jag skulle slippa det lite meck m de tyckte jag och den gjorde ju så innan . jag funderade på om det kunde vara stift o tändkablarna för den e nyservad men dom e inte bytta.

adamanberg
          Deltagare

eller jag ska behöva mappa om den för ganska mycket grejer e ju bytt
            ger mappningen fler hk eller det gör att den går bättre?

p_ilis
            Deltagare

eller jag ska behöva mappa om den för ganska mycket grejer e ju byttger mappningen fler hk eller det gör att den går bättre?

En mappning är helt klart bäst ”value for money”. Ger fler hästkrafter, en motor som går säkrare samt trevligare effektregister.

Mvh
              Peter

AK_Impreza
              Deltagare

dt är din luftmassemätare som sagt adjö!
                som alla säger, om du inte har front intercooler så
                ska man inte byta luftfilter på en subaru!

p_ilis
                Deltagare

dt är din luftmassemätare som sagt adjö! som alla säger, om du inte har front intercooler så ska man inte byta luftfilter på en subaru!

Min hackade på fullgas när ett tändstift blitt dåligt så det kan vara andra saker också.. :+

Mvh
                  Peter

SecretAgentMan
                  Deltagare

har satt på nytt filter av märket apexi nu hackar den till lite då då vid full gas typ mellan 3500-5000 rpm hände med org filter med men inte så ofta som nu. annars går den kanon vad jag vet är det mästa bytt s-pump spridare så soppa borde den ju få för den går bra annars även vid högre varv.kan det vaara att stiften inte e ok eller e det nåt annat?

Ummm…har du bytt spridare utan att mappa om insprutningen?

Är det bytt till likadana som satt är det en sak, har du skruvat dit större så ber du om problem, i så fall mappa om omedelbums. x(

/J – inte alls imponerad om det börjar bli vedbomeck på så fina bilar..

adamanberg
                    Deltagare

finns det nån som mappar om den i skåne ? eller vad blir närmast?

Hulken
                      Deltagare

Det är väl trollspeed som ligger närmast?

http://www.trollspeed.se/

specialized
                        Deltagare

eller jag ska behöva mappa om den för ganska mycket grejer e ju byttger mappningen fler hk eller det gör att den går bättre?

” behöva mappa om den” ????? Byter du massa grejer utan att mappa om den är du ju bara ovanligt dumsnål.

Mappningen är en kostnad som man kalkylerar med när man börjar modda sin bil.

Är det org-ECU ? I så fall är Trollspeed närmast. Är det Unichip eller något annat sprut så finns det nog någon närmare där du bor .

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

neriksson666
                          Deltagare

ursäkta om jag hoppar in i tråden om mitt eget problem.. men det handlar om nästan samma sak fast mitt problem uppkommer när bilen står på tomgång och sen när jag trycker fullgas så ”hackar” den till och sen går upp i varv. GT -00 orginal förutom 3″ avgas

Pasi_k
                            Deltagare

finns det nån som mappar om den i skåne ? eller vad blir närmast?

Kontakta http://www.redrumperformance.se
                              Hör med Amit.
                              Han har butik i Malmö och Verkstad i Svedala.

MVh Pasi.

adamanberg
                              Deltagare

allt var bytt när jag köpte bilen för utom filtret den kanske e mappad det vet jag inte men … ja det som är bytt är turbo intercoolern spridarna pumpen 3″ från turbon det är vad jag vet o så nu ett apexi filter . men nu sista dagarna jag kört så har den gått som den ska kan den typ ställa in sig själv på nåt vänster? tycker ni man ska köpa nåt som man kan ställa in laddtrycket med?? laddar 1,1 nu mer eller mindre??

tack alla snälla för svar

SecretAgentMan
                                Deltagare

Men du måste väl ändå ha kollat upp vad det är du köper?

Att byta de prylarna du pratar om utan att se över insprutningen är att be om motorhaveri – jag kan inte annat än anta att ingen är så urbota dum att han inte ser till det.

Jaga tidigare ägare och leta info, det är steg 1.

/J

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.