SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt hackar vid laddning!

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Fredde08
    Deltagare

Om lambda från en 05:a funkar så har jag en liggandes..
      4-pin kontakt

ATMPatrik
      Deltagare

Om det är spole/kablar så borde problemet vara där hela tiden säger min erfarenhet, den borde t.ex bludra lite eller misstända på tomgång då spänningsnivån är som lägst eftersom generatorn leverar som minst.

Hur beter sig bilen vid undertryck, dvs. ingen last, går den jämnt då ?

Skall inte säga för mycket men Lambdan används främst under låg motorlast och då får motorstyr feedback och kan reglera hyggligt i vart fall.

Vid last så tror jag inte du anväder lamba, eller har den i vart falll inte lika stor betydelse eftersom den är relativt sett ’långsam’.

Om du endast får problem vid last skulle jag personligen i vart fall utesluta Lambda sensorn. LMM & Dawes har ni redan diskuterat så dem kan vi utesluta.
        Utöver att kolla alla vakuum slangar så kan man funder på om bränsletillförseln är felfri, tänkter då på övertrycksventil samt soppapumpen som ju båda utsätts för stress när man begär mera bränsle.

Om sonden e kass kan det visa sig på lite olika sätt – kass tomgång, ojämn gång d-last eller bara lysande lampa, efter 0,3 – 0,4 bar så påverkar inte sonden gången.

Om en spole är kass så märker du aldrig det på tomgång/låga varv ( om den inte är död )

Om en tändkabel är kass visar det sig oftast inte heller förrän du får laddtryck – riktigt dålig kabel så kan man märka det på tomgång men då går bilen inte på alla cylindrar.

Sedan kan man säga att om bilen rycker/missar = tändmissar
        Om bilen bluddrar = bränsle relaterat

Skulle du ha vacum slang läck ( bränsle ) går nog bilen riktigt men spikar, tryckslangläck – bara mindre laddtryck.

Mvh Patrik

Subbhenke
        Deltagare

felet var stiften, tänkte bara skriva det iaf någon har samma probs : ]

edbe
          Deltagare

Var stiften dåliga eller fel sort? Vad bytte du till? Börjat få liknande symptom och min känsla är att det sitter i tändningen och ska testa byta stift.

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.