› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hålla koll på vevhusventilation?
- Detta ämne har 7 svar, 2,352 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
.zip.
-
FörfattareInlägg
-
2 juni, 2007 kl. 18:32 #3759
.zip
DeltagareHar sökt genom gamla trådar men hittar inget.
Vevhusventilation…… Är det något som man bör kolla upp lite nu och då?
I sånna fall, vart ska man kolla?
Tittade tvärt under huven idag och hittade massa slangar som jag misstänker tillhöra ventilationen, men jag kan vara ute och cykla 🙂//.zip
2 juni, 2007 kl. 18:58 #61204Adam K
DeltagareDå vette f*n vad du sökt på ”vevhsvent” ger massor.
Ett annat sätt är att plocka av ICn, om det är olja innanför öppningen så är det en antydan. Och det är det om inget är gjort åt det.Sen är frågan om det egentligen gör någon praktisk nytta. Det är jag mindre säker på.
Vad jag upptäckte på min bil var dock att det behövdes en retur för luften till insuget för annars gick lika mycket ut i varje ände och därmed var det inte någon bra genomluftning.
2 juni, 2007 kl. 19:27 #61207.zip
DeltagareVevhusventilation sökte jag på 🙂
Fick fram info om bla catchtank, lösningar på filter/petflaskor etc, och det säger mig inte så mkt eftersom jag vet inte ens vart jag ska leta. Jag vet i praktiken hur det funkar, men eftersom jag aldrig har haft problem med ventilationen tidigare så vet jag inte ens vart allt sitter.
Så lite mer info om vart jag ska söka är jag ute efter.IC:n hade jag planerat att plocka lös imorn i sammband med olje bytet, så då får jag se hur det ser ut där.
//.zip
3 juni, 2007 kl. 10:36 #61203STIred
Deltagare3 juni, 2007 kl. 15:33 #61208.zip
DeltagareJo den tråden har jag läsr igenom, men det tas bara upp alternativa lösningar.
Jag behöver fortfarande veta exakt vad/vart jag ska rengöra/kontrollera.Tog iaf bort IC:n idag och den + slangarna va nästintill torr.
//.zip
3 juni, 2007 kl. 16:38 #61206Desen
DeltagareOm jag inte är helt ute o cyklar så sitter det väl en lite mojäng med en kula i strax under insugsspjället bak på blocket. Det är väl denna som ska rengöras.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!3 juni, 2007 kl. 19:40 #61205Adam K
DeltagareJo den tråden har jag läsr igenom, men det tas bara upp alternativa lösningar.Jag behöver fortfarande veta exakt vad/vart jag ska rengöra/kontrollera.Tog iaf bort IC:n idag och den + slangarna va nästintill torr.//.zip
Dåså, oroa dig mindre kör mer som SGM brukar säga.
Men annars har Desen rätt, på höger sida under spjället sitter en backventil, det är det enda du *kan* rengöra i vevhusventen.3 juni, 2007 kl. 21:27 #61209.zip
DeltagareTackar. Det va det svaret jag var ute efter 🙂
//.zip
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.