› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Hållbarhet och problem med 2,5L motorn?
- Detta ämne har 24 svar, 4,053 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 10 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
1 mars, 2010 kl. 18:03 #121345
Mumin
DeltagareVet ni när denna uppdatering kom? Min är servad senast mitten -09, och den ska in på service nu om någon vecka. Vet ni vad som görs på den gratis 4500mila servicen?
det skall ingå men tror inte det finns någon ny uppdatering.
6 mars, 2010 kl. 15:22 #121335Subarumicke
DeltagareMotor är ganska OK ju större volym ju mera problem . Sen kan alla som tycker det är bäst ballast drömma vidare :+
vill man ha det värsta och att det ska hålla så är det 2.0L motorn som gäller (Clost-deck)
Kolla i UK Goobstoper är den värsta Subarun alla kategorier World Wide
6 mars, 2010 kl. 22:12 #121336Kvarnis
Deltagare2½ org.kolvar är skörasomlövunna chips typ….
Visst do mkan håll för 400 pållar men kan do även vid 370….Nya stakr och kolvar är vad som behövs för att
åka med 500 friska 🙂Goben är väl inte värst men kanske trevligast 😀
Grymt allaround 🙂7 mars, 2010 kl. 11:08 #121356AndyBoy
DeltagareBara för att vi pratar om detta så råkade jag ut för en liten lustig sak idag när jag var ute och körde en sväng.
Gasade på ganska ordentligt på tvåan och trean, men precis strax över 6k rpm så dör motorn av. Det känns precis som om varvstoppet går i. Men jag vet att den inte gjorde det, för växellampan tändes aldrig.
Kanske lite OT, men nu har vi ju redan massor som läser denna tråd 🙂
Jag gissar på att knacksensor el liknande gick i, vad tror ni?
Kör på 98 såklart.7 mars, 2010 kl. 11:15 #121349Fricke.w
DeltagareJag ska då beställa nya smida kolvar och stakar från staterna den här månan 😉 blir vell även packnings sats bultar mm, och jag resonerar så här, ska jag ändå byta kammrem, och kunna tänka mig att göra de på verkstad, så blir de bara nämnvärt dyrare att köpa smida delar samt olje pump och kammremssats från gates, och göra de till vis del själv 🙂 fgör jag vill inte känna mig orolig när nya turbon, spridare mm åker på 😮 då är de bättre att kunna maxa ny turbon ut 😉
7 mars, 2010 kl. 11:43 #121357AndyBoy
DeltagareVart i staterna köper du detta? Kanske ett samköp?
7 mars, 2010 kl. 11:43 #121342Bodyshot
DeltagareJag ska då beställa nya smida kolvar och stakar från staterna den här månan 😉 blir vell även packnings sats bultar mm, och jag resonerar så här, ska jag ändå byta kammrem, och kunna tänka mig att göra de på verkstad, så blir de bara nämnvärt dyrare att köpa smida delar samt olje pump och kammremssats från gates, och göra de till vis del själv 🙂 fgör jag vill inte känna mig orolig när nya turbon, spridare mm åker på 😮 då är de bättre att kunna maxa ny turbon ut 😉
rätta takterna Fricke! Well Done!
7 mars, 2010 kl. 12:59 #121358AndyBoy
DeltagareFan vad det börjar klia i fingrarna på en gång.
Jag är rätt ny med Subaru, var hittar man bra och smidiga webbutiker i staterna som säljer sådant, gärna specifikt för subaru så att det är lättare att hitta.
7 mars, 2010 kl. 13:36 #121343Bodyshot
DeltagareJag rekomenderat Josh som äger http://www.importimageracing.com
riktigt snabb och smidig, fixar låg moms och tull åt dig också (max500kr) oavsett ordervärde.Jag och andra har handlat där och det har aldrig strulat.
MVH
13 mars, 2010 kl. 16:32 #121350Fricke.w
DeltagareJapp säger som Bodyshot importimageracing, där handlade jag kolvar och stakar och dylikt den här gången, han har ju fina combo packet som de heter som han säljer joshua, var ett sånt steg4 jag köpte nu, fast byte ut olje pumpen mot en cosworth 😉
Annars är ju även Extremepsi.com också bra, har även bestält från dom.
MVH
Fredrik -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.