SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Håller grejerna?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Kniven
    Deltagare

Till sommaren så stundar jrm-besök för min wrx -01. Är mest sugen på det ”paket” med bland annat ny soppapump som ger 290-300 hk. Därav uppkommer min fråga. Håller koppling/växellåda för detta kraftuttag?

Den snällare uppgraderingen ger ca 275hk. Blir hållbarheten bättre med den eller likvärdig på grund av att det skiljer så pass lite i effekt mellan de båda uppgraderingarna?

Kör mest på vanliga vägar men tänkte nog ta ut pärlan på någon bana till sommaren, dock ingen stripkörning.

//Jocke – ”väntar på att få lägga på mina nya 18″ Superleggera Gold”

simo
      Deltagare

Sitter det inte en TD04 även i wrx 01:an? Isf går det inte att få till 300 kusar, då den endast flödar för ca260-270

Att köra med standard koppling o vxllåda o ca 300 hk är inga som problem om man använder grejerna lite försiktigt mao håll dig bort från rödljus o strip

/U

Kniven
        Deltagare

Vad gäller antalet hk har jag endast gått på jrm´s uppgifter. Känns dock bra att veta att grejerna skall hålla om man kör med insidan av huvudet.

Tacksam för fler svar och erfarenheter, både vad gäller antalet hk och hållbarheten.

//Jocke. http://www.garaget.org/?car=18420

Tpalm
          Deltagare

Vet inte men börjar man få över 260 Hk i en bil tycker iaf. jag att de ska användas, både på stripp, bana och roligare ”nattaktiviteter”.
            Min erfarenhet av Imprezan säger då att både koppling och växellåda hänger med bra till strax över 300 =)

Mvh Palm

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.