- Detta ämne har 9 svar, 1,315 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 1 månad sedan av t1hero.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2015 kl. 14:01 #34207ArsonDeltagare
Hejsan alla,
Jag har hjälpt farsan att leta en fin STI Racing (50 års kris?) och jag hittade en fin silver 2011 med 5000 mil på mätaren som jag lagt handpenning på.
Provkörningen kändes bra och skicket var även det fins bortsett från lite stenskott som bilfirman skulle åtgärda med en nylackad frontspoiler.
Men av en slump kom jag in på ett biltest där just denna bil var pressbilen.
Är detta negativt eller vad tror ni? Får lite dåligt samvete då jag hjälper gubben med detta…
1 november, 2015 kl. 14:14 #279579IggeDeltagareDet finns ju en risk att den har körts/skötts dåligt, men det är inte ett måste. Precis som att en privatperson inte är garanti på att det skötts exemplariskt heller.
Det är tyvärr alltid en risk att köpa begagnat och hittar man inga fel så är det nog dumt att jaga dom skulle jag säga 😛
1 november, 2015 kl. 16:46 #279581SmilesPerHourDeltagareKöper man begagnat så får man anta att det är dålig kvalitet.
Det är omöjligt att undersöka en bil så noggrant innan köp att man har full information.
1 november, 2015 kl. 17:48 #279576ArsonDeltagareKan man tänka sig att Subaru servar bilarna bättre för de som rullat som pressbilar?
Noterade att Automotorsport, Teknikens värld samt Automobil testat denna bil i Finland.
Men det borde väl bilen tåla?
1 november, 2015 kl. 18:23 #279582SmilesPerHourDeltagareKan man tänka sig att Subaru servar bilarna bättre för de som rullat som pressbilar?
Noterade att Automotorsport, Teknikens värld samt Automobil testat denna bil i Finland.
Men det borde väl bilen tåla?
Det är ju en relativt ny bil så man kan ju inte förvänta sig annat än att det bara är att tuta och köra.
Men man kan ta med chansen att det dyker upp nåt i kalkylen.
—
Annars kan man köpa av “rätt” person. Bilhandlare är ofta mytomaner och skamlösa. – Köper du beg. bil privat av en just säljare så är det troligare att du får en bil av hög kvalitet, och bättre pris än hos bilhandlaren.
1 november, 2015 kl. 20:48 #279574ManorDeltagareJag skulle definitivt dra öronen åt mig.
Jag skulle aldrig köpa en “press/testbil”. Det verkar t.o.m konstigt att den finns ute till försäljning. Vad jag har hört så brukar dessa bilar gå tillbaka till tillverkaren som “skrotar” dem. Det kanske dock inte gäller alla märken.
Nu är kanske jag extra kräsen men skulle inte ens köpa en demobil från en bilfirma. En sak är ju helt säker och det är att de har gått hårt och ofta utan uppvärmning innan…och knappast inkörda på ett snyggt sätt heller.
1 november, 2015 kl. 21:16 #279577ArsonDeltagareHmm…
Är det någon som har insyn i hur Subaru hanterar deras testbilar?
Kan man tänka sig att det inte kördes så mycket med bilen vid själva testet? Den bytte väldigt snart ägare efter inreggningen och reggades för övrigt under hösten 2010.
1 november, 2015 kl. 21:18 #279578ArsonDeltagare2 november, 2015 kl. 06:43 #279580AdelanteDeltagareNu kanske de inte ger något särskilt vettigt svar men jag skulle ställa fråga till Subaru nordic. Prova deras facebook sida. Då brukar värna om kunder. 🙂 De kan ju också svara på hur bilen “hanterats” under tester.. 🙂
3 november, 2015 kl. 17:52 #279575t1heroDeltagareAtt motorjournalister kör som galningar är väl ingen nyhet men bilarna är byggda för dem som kör som idioter så jag skulle inte vara speciellt orolig.
Foten har kanske “glidit av” kopplingen med gasfoten hårt nedtryckt lite oftare än på en svenssonkörd.
(Provkörningsbil hos handlare är nog värre. Körde en splirrans ny Audi RS5 en gång på ett event och den var helt slut i bakvagnsbussningarna, skramlade och gnirkade, men vi hittade hur man aktiverade lauchcontrol så vi stod ut med skrammlet :o)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.