SSC Klubben Allmänna forumfrågor Har nya forumservern fått malaria?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Nice, galleriet igång med 🙂

/r

b20mannen
      Deltagare

Man ska inte ropa hej förrän man kommit över ett bäcken… eller hur det var?

Fick denna nu när jag kollade efter nya inlägg:

Warning: mysql_data_seek() [function.mysql-data-seek]: Offset 50 is invalid for MySQL result index 61 (or the query data is unbuffered) in /var/www/ssiweb/bbs/dc/include/mysqldb.php on line 125
        0 topics match your criteria.

Nu blir jag faktiskt lite orolig. Ligger forumet verkligen på en riktig server? Eller ligger det och spelar på en hopiplockdator med ett par desktopdiskar?

Skulle vara hemskt tråkigt om detta forums databas dog bort i frag-sot bara för att man har snålat på servern. Det borde finnas pengar i klubbkassan för en prime-server till åtminstone forumet.

b20mannen
        Deltagare

Kan lägga sten på börda genom att nämna att ”read new” ibland utelämnar inlägg från vissa forumavdelningar.

syke
          Blockerad

Det låter ju snarare som en bugg i forumet än problem med maskinen .. ytterligare en anledning att byta forummjukvara.

Men för att svara på din fråga ang. maskinen så har vi hyrt en VPS (Virtuell maskin m.a.o.) hos ipeer.

OzO
            Deltagare

Kan lägga sten på börda genom att nämna att ”read new” ibland utelämnar inlägg från vissa forumavdelningar.

Precisera.

/G
              _____
              ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

OzO
              Deltagare

Nu blir jag faktiskt lite orolig. Ligger forumet verkligen på en riktig server? Eller ligger det och spelar på en hopiplockdator med ett par desktopdiskar?

Vad tror du om oss egentligen? 🙁

/G
                _____

b20mannen
                Deltagare

Precisera.

Klickar på ”read new” och inte alla forumavdelningars nya posts som var olästa visades.
                  Efter typ fem nya klickningar på ”read new” så dök dom upp. Specifikt denna tråd efter att jag gjorde ett inlägg, samt även sponsordelen.

Min tolkning är att inte alla querys från databasen för att skapa ”read new” returnerade resultat.
                  Bug i forumet? Mjae. Snarare vek kod, och en mysql med narkolepsi.

b20mannen
                  Deltagare

Vad tror du om oss egentligen? 🙁

Min åsikt förändrades lite när jag läste om status på den gamla servern. Känns lite ”shaky” att det verkar som om det bara står en ”burk” undanskuffad i tre år utan att nån ens kollar om den är dammig. Än mindre kollar konditionen på diskarna. Men det kanske bara är som det verkar?

Men så där är det tyvvär alltför ofta. Även vad gäller missionskritiska servrar på större företag. Inga nämnda.

Subarumicke
                    Deltagare

Huu mycket kompliserat data nörds snack 🙁

men när skiten ändå strular så byt till vBulletin. Så att sök funktioner finnesser från 2009 fungerar

Om man söker på skitnödig så kommer det upp som första alternativ Turbo??? är sökfunktionen kalibrerad av ett fyllo??

söker man på hjärndöd så kommer momentnyckel upp 😀 alla skruvar är inte åtdragna 😀

söker man på pissa i motvind så kommer

Hur många kör GT´s med feta rumpor (kombi)

det kanske är någons slags sarkasmisk böghumor i sökfunktionen
                      😀

SecretAgentMan
                      Deltagare

Fy fan Micke… 😀 Söker man på SNIK så dyker du upp, hur kan det komma sig, din lilla snikis. 😀 😀 😀

b20mannen
                        Deltagare

Fy fan Micke… 😀 Söker man på SNIK så dyker du upp, hur kan det komma sig, din lilla snikis. 😀 😀 😀

HAHA! 😀

”Den som pissar i motvind, möter raskt nya utmaningar i livet”. :+

OzO
                          Deltagare

Precisera.

Klickar på ”read new” och inte alla forumavdelningars nya posts som var olästa visades.Efter typ fem nya klickningar på ”read new” så dök dom upp. Specifikt denna tråd efter att jag gjorde ett inlägg, samt även sponsordelen.Min tolkning är att inte alla querys från databasen för att skapa ”read new” returnerade resultat.Bug i forumet? Mjae. Snarare vek kod, och en mysql med narkolepsi.

Jäkligt skumt. 🙁 Har inte märkt av det själv nån gång… med det säger jag inte att det inte har hänt.

Ang. servern så kan Maxan svara på det bäst. Vad jag vet så är det inga dåliga eller slöa grejer och loggar har Maxan örnkoll på även fast servern har stått undangömd. Nu råkade han vara bortrest i USA när det strulade… och att det strulade precis samtidigt som Apache la ner på nya servern var olyckligt.

Under SSIs snart 10 år så har webben och servrarna haft ganska gott ”track record”… väldigt väldigt lite down-time. Jag pratar svengelska och dataord enbart för Snik-Mickes skull 😉

Jag hoppas att nya servern är lika pålitlig. Men det återstår att se. Förhoppningsvis är det inte Mickey-Mouse grejor.

En kommentar ang. sökning på detta förum: rätt använt så fungerar det minst lika dåligt som alla andra forums sökmotorer men säkerligen så presenteras det bara snyggare på andra forum. 😛 😀

Men en vacker dag har vi vBulletin och då är allas snikproblem över! 😀

/G
                            _____

camata
                            Deltagare

Och jag har 66 nya mail från detta forum… Har knappt haft ett/dag tidigare. =)
                              Den måste ha joxat om att alla trådar jag subscribat hade nytt inlägg, så jag fick mail om det?

syke
                              Blockerad

Och jag har 66 nya mail från detta forum… Har knappt haft ett/dag tidigare. =)Den måste ha joxat om att alla trådar jag subscribat hade nytt inlägg, så jag fick mail om det?

Se slutet på denna tråd:
                                http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=21&topic_id=554&mesg_id=554&page=

🙂

b20mannen
                                Deltagare

Ja, nu small det till i brevlådan! 😀

Bra att mailen funkar.

Men det ska ju alltid vara nåt aber. Kolla upp språk & font -inställningarna för mailen. Jag får mail som påstår sig vara eight bit iso-8859-1 men som innehåller UTF8, som ju förvandlar alla åäö till fontskräphögar.

Obs! Detta gäller bara mail som skickats via forumet. DC notifications funkar klockrent med UTF8-formattering.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.