SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Har tappat laddtrycket.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Carpe_Me
    Deltagare

Hade bilen inne på verkstan i veckan för att få kamremmen, rullar och vattenpumpen bytt.
      Hämtade bilen i torsdags och har inte hunnit testa bilen ordentligt förän idag. Den ger bara 7psi ladd!
      Gjorde så att jag körde på 4´an och höll stumt från 2000rpm, nådde 7psi precis innan 3000rpm och den vägrar ladda mer. Utöver detta så baktänder bilen som in i helvette så något har dom lyckats med på verkstaden! Bla, så glömde dom en 2″ 3/8″ förlängare mellan höger framlyse och motorhuven, sen så glömde dom sätta en slangklämma på en evakueringsslang till kylaren x( , inte ett dugg kladdigt under huvven nu inte…..

Så är det någon som har en idé på vad dom har pillat på?

Sitter 3″ på bilen, K&N öppet filter och Dawes.
      Kollade ifall dom skruvat på Dawes´n men den är helt orörd.

LMM´n kan vi nog utesluta eftersom jag bad dom kolla den :).

Mats
      Deltagare

Lämna tillbaka den till verkstaden så får de lösa det.
        Du kan ju inte ta en bil som går sämre efter att den varit på verkstad…
        Eller gick den dåligt innan också?

Mats
        Type R ’99

Carpe_Me
        Deltagare

Funderar på om det kanske är min autometer mätare som gått sönder.
          Låg och krälade omkring i motorrummet igår kväll och det finns ingen slang som är lös eller trasig som har med laddtrycket att göra.

Får kika på mätaren sen, ganska surt eftersom jag bytte lampa på den i helgen och har precis limmat tillbaka den.
          Den visar 27-30hg/inch på vacum vid motorbroms och ~20hg/inch när den är avstängd. Låter lite som om nolläget har flyttat sig, den laddade fel även förut, ska justera in dawes´n sen som förra ägaren missat.

Ska ta och kolla igenom allt nu på onsdag när jag är ledig så jag inte åker till verkstaden och skäller på något som inte är deras fel…

Manor
          Deltagare

En trasig laddtrycksmätare ger inte baksmällar…det måste ju vara något annat!!?

SecretAgentMan
            Deltagare

Kolla så att luftmassemätaren är inkopplad…

/J

Carpe_Me
              Deltagare

har trippelkollat allt 49 gånger om nu och till och med kört med Select Monitor. Inget fel alls.

Så hela felet är att arsel dynon vill ha mera drag i bilen och det ska den nog få såfort jag har brännt lite mer pengar på nya mätare.

Den peakade 0,88/bar så att knuffa upp den 0,15 till ska inte vara hela världen. Tänkte nöja mig med 1,05bar för att vara på säkra sidan tills bättre kylning och soppa pump är införskaffade

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.