Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

Vars kan jag få tag i hårdare bussningar till växellänkaget?
      Finns massa olika från USA men beställer hellst inom EU.
      De enda jag hitta i EU var nån butik i Polen som såld bägge bussningarna för 750kr plus frak….
      Tycker det borde finnas nån Engelsk sida. Nån som vet?

TomK
      Deltagare

Annars kan jag tipsa om torque solution finns att beställa till bra kurs från USA.
        Har klarat mig från tull varje gång jag beställt.

Annars finns kartboy och något annat märke jag ej kommer ihåg.

TomK
        Deltagare

Kan iaf säga att det är som dag och natt med nya bussningar.
          Det borde alla byta! 🙂

GT99
          Deltagare

Handla från USA är inte krångligare än från eu.
            Har handlat en del från TurnInConcepts under åren.
            Toppen service och produkter.
            Deras holy shift set rekommenderas starkt d—0.o—b

TomK
            Deltagare

Handla från USA är inte krångligare än från eu.
              Har handlat en del från TurnInConcepts under åren.
              Toppen service och produkter.

Ja just det så hette dom! 🙂

pettsun
              Deltagare

nä inte krångligare men dyrare då moms och tull måste betalas.

TomK
                Deltagare

Det behöver det inte bli.

goffemannen
                  Deltagare

som de andra säger. de är bara att handla. Får du full tull och moms på priset så är det 25-30%. Men inte alltid man får fullt. Kan även fråga företaget du beställer hos om de kan skriva ner värdet för att få lägre tull och moms.

och kitet som tomk länkade till är verkligen att föredra. har det själv på min bil.

GT99
                    Deltagare

Med tull och moms brukar det vara likvärdigt pris mot uk klarar man sig undan det blir det bra mycket billigare. Ska du bara beställa en grej välj UK annars lönar det sig från usa om du ser till att utnyttja fraktkostnaden.

AS performance i uk tar fram det du vill ha, har ingen aktuell webshop så telefon, mail eller fb gäller där.

Christian S
                      Deltagare

japp, beställde det till min men dom skickade fel och fick deras TiC 04-05 STi Super Shifter Set http://turninconcepts.com/driveline/04-05-sti-super-shifter-set.html istället:D blev jävligt tajt och god—0.o—b

pettsun
                        Deltagare

Får väl bli från TIC då, verkar inte finnas nå bättre alternativ.
                          Tänkte köp mig “shifter bushing combo” som är två bussningar, den runda och den skruvade.

Eller är det värt att köpa sig de där holy kittet ni pratar så gott om? De enda extra man får är några småbussningar och hylsor..

TomK
                          Deltagare

Får väl bli från TIC då, verkar inte finnas nå bättre alternativ.
                            Tänkte köp mig “shifter bushing combo” som är två bussningar, den runda och den skruvade.

Eller är det värt att köpa sig de där holy kittet ni pratar så gott om? De enda extra man får är några småbussningar och hylsor..

Dom små bussningarna är väldigt viktiga om man vill ha en tajt spak.
                            Då det är dom som sitter i länkaget. Köp hela kitet det är värt varenda krona! 🙂

edbe
                            Deltagare

Kan iaf säga att det är som dag och natt med nya bussningar.

Det borde alla byta! 🙂

Lite OT kanske…men blev ju sugen på heliga kittet

Puggen
                              Deltagare

Lämna det till verkstad som aldrig utfört arbetet kan ta sin lilla tid räk a med 1,5h – 4h.

Det som tog längst tid för mig var att demontera midpipe dvs del efter dpmed katalysatorn.

Fördelar? Är det väldigt glappigt så finns det risk för felväxlingar,deras bussningar håller längre än org

pettsun
                                Deltagare

Hittar inte holyshift kittet till wrx på TICs sida Bara till stin..

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.