SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hastighetsgivaren på växelådan?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    CamaroZ28
    Deltagare

Hej hej.. jo det är så att jag har bytt låda ikväll… och allt gick hyffsat bra… tog några timmar. Hade ju tidigare problem med missljud i lådan… fick då tag på en begad låda från Sundsvalls bildemontering som skulle passa, och jo det gjorde den väll också.. men hastighetsmätargivarna såg inte likadana ut…. var en givare med bara två stift på den ”nya”(begade) och på den som jag hadde (dem med missljudet)satt det givare med tre stift.

Så till frågorna: Är det bara att byta givare på lådan till en som har tre stift? eller är det helt olika så det inte kommer att funka då? Och fråga två… om det nu går, hur får man lös givaren? är den gängad eller bara trykt fast? eller kommer jag att i all evighet få svära åt Subaru för att det jävlas för mig.x(

//Fredrik

CamaroZ28
      Deltagare

Är det ingen som vet?… har ingen annan klantat sig som jag?…. är det nån som kan elschemat då?… går det att koppla om en trestiftad kontakt till en tvåstiftad å få det att funka?

//Fredrik

SecretAgentMan
        Deltagare

Hum…nog har jag blandat friskt med prylar allt, det är samma-lika 4-poliga lösning (4 signaler på ett varv) på allihopa.

Jag *tror* jag bytt själva givaren någon gång, den sitter gängad i lådan, under den så är det en liten ”spatel” nedstoppad i lådan, som vevar runt bland de fyra polerna i givaren och genererar signal, det borde bara vara att byta ut det som inte passar mot det som passar. 🙂

Se upp bara när du vevar dit den nya, det är plast i givaren…

/J – brukar inte fega överdrivet, friskt brunnet, hälften fakturerbart. 😉

CamaroZ28
          Deltagare

Ja, jag får testa…. går det så går det.

//Fredrik

CamaroZ28
            Deltagare

Har bytt givare på lådan (ungefär 700:- ) och det funkar fint.

//Fredrik

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.