› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Hatthylla
- Detta ämne har 8 svar, 1,143 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2005 kl. 16:37 #15407
ADDE.H
DeltagareNågon som vet hur man får bort hatthyllan utan att den går sönder!?
Bilen i fråga är en impreza 00!/Adde
31 maj, 2005 kl. 18:43 #158570MickeM
DeltagareJag hade bort min i samband med toning. Men var ett tag sedan
så det kan vara lite luckor i anvisningen nedan…Soffans rygg bort helt först (nån bult här och där). Imponerad
av att den vägde typ inget.Tror det var några ”grejer” man kunde klicka ur underifrån så
hatthllan blev ”lös”.MEN, den satt fast ändå, fast man kunde vicka på den. Visade sig
att den var fastlimmad längst in under fönstret. Att slita gick
inte så bra… och komma åt med kniv, nej det gick inte… så
det var att ta tag i ena änden och dra sakta… limmet släppte,
men sakta… bara man gav det lite tid så kom hatthyllan… bit
efter bit.. men svettigt vart det.Hoppas du blev lite klokare… 🙂
http://home.aland.net/mickem/pics/cleanhatthylla.jpg
/MickeM
31 maj, 2005 kl. 19:58 #158566ADDE.H
DeltagareJag hade bort min i samband med toning. Men var ett tag sedanså det kan vara lite luckor i anvisningen nedan…Soffans rygg bort helt först (nån bult här och där). Imponeradav att den vägde typ inget.Tror det var några ”grejer” man kunde klicka ur underifrån såhatthllan blev ”lös”.MEN, den satt fast ändå, fast man kunde vicka på den. Visade sigatt den var fastlimmad längst in under fönstret. Att slita gickinte så bra… och komma åt med kniv, nej det gick inte… sådet var att ta tag i ena änden och dra sakta… limmet släppte,men sakta… bara man gav det lite tid så kom hatthyllan… bitefter bit.. men svettigt vart det.Hoppas du blev lite klokare… 🙂http://home.aland.net/mickem/pics/cleanhatthylla.jpg/MickeM
Ok tack!
Har baksätet borttaget men får inte bort hatthyllan!men som du skrev så måste den vara limmad.Fick du bort hatthyllan hel?/Adde
31 maj, 2005 kl. 20:16 #158569nisse
Deltagaredom har gjort fel när dom limmade bakrutan så den sitter i det limmet.
knäpp loss clipsen från undersidan och dra sakta!31 maj, 2005 kl. 20:36 #158567ADDE.H
Deltagaredom har gjort fel när dom limmade bakrutan så den sitter i det limmet.knäpp loss clipsen från undersidan och dra sakta!
Har knäpp loss clipsen och dragit i hatthyllan men den lossnar inte.Men det blir väl till slut att man drag sönder dennx(
Får försöka imorgon igen.Tack för infon!!/Adde
1 juni, 2005 kl. 06:55 #158564OzO
Deltagaredom har gjort fel när dom limmade bakrutan så den sitter i det limmet.knäpp loss clipsen från undersidan och dra sakta!
Har knäpp loss clipsen och dragit i hatthyllan men den lossnar inte.Men det blir väl till slut att man drag sönder dennx( Får försöka imorgon igen.Tack för infon!!/Adde
Testa värmepistol kanske? Eller jag kanske ute o cyklar… 🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::1 juni, 2005 kl. 21:10 #158571MickeM
DeltagareJag …
Hoppas du blev lite klokare… 🙂
/MickeMFick du bort hatthyllan hel?/Adde
Hel japp! Men som sagt.. jag drog väldigt sakta. Limmet gav sig
vartefter.. jag gjorde det utomhus 30 minuter före de skulle
ta in bilen… Arg som ett bi och sår på händerna!19 december, 2005 kl. 06:19 #158565Manor
DeltagareHar knulltejp på så jag vill inte hålla på och värma där omkring./Adde
😀 😀 😀
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158568ADDE.H
Har knäpp loss clipsen och dragit i hatthyllan men den lossnar inte.Men det blir väl till slut att man drag sönder dennx( Får försöka imorgon igen.Tack för infon!!/Adde
Testa värmepistol kanske? Eller jag kanske ute o cyklar… 🙂
Har knulltejp på så jag vill inte hålla på och värma där omkring.
/Adde
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.