› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hej fråga om chip o lyse
- Detta ämne har 11 svar, 895 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
pitedavid.
-
FörfattareInlägg
-
21 september, 2005 kl. 21:17 #3102
LeZZe
Deltagarehej är sugen på att köpa ett superchips men ja vet inte om min är chippad redan för den laddar runt 1.0-1.2 på 5an har annat system på,går de att kolla om den är chippad elr måste ja lämna in den,
fråga nr2 ja har en kombi och undrar om de är samma baklysen på sedan kontra combi har en 98. tack för alla svar på förhand, leter efter fälgar med minst 18 o under 500022 september, 2005 kl. 10:22 #56618OzO
DeltagareKlart det finns alternativ för 98:an! Sök lite på forumet (eller om Ola hinner svara ;))… Superchips är ett superdåligt alternativ!
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::22 september, 2005 kl. 16:03 #56621Ante_J
DeltagareVad tar dom för ett Unichip mappat och klart?
Tror ni det går att mappa en gam` Legacy Turbo? 🙂22 september, 2005 kl. 16:40 #56626pitedavid
DeltagareTja, en sån där legacy går visst å hitta på annat med, kan kolla på jobbet vad dom gjorde på den tiden det begav sig… det var lite före min tid… =)
22 september, 2005 kl. 18:09 #56622Adam K
DeltagareKlarar trollspeed -98or?
Ingen annan levererar ju grejer som kan prata med -98ans ecu vad jag hittat.22 september, 2005 kl. 18:27 #56624Kalleman
DeltagareVarför är inte EcuTek ett bra altenativ till 98a ?
22 september, 2005 kl. 18:34 #56619Strat
DeltagareVarför är inte EcuTek ett bra altenativ till 98a ?
Finns inte 😉
23 september, 2005 kl. 23:09 #56623LeZZe
Deltagarekan någon ge mig lite bra länkar till sidor med mycket impreza prylar även kombin, vill ju ha nya lysen;(
24 september, 2005 kl. 07:23 #56627pitedavid
DeltagareHej, jag har vart in på http://www.realcar.se där finns lite grejor. Faktiskt riktigt dåligt med grejor till subborna, jämfört med tyskarna. Själv så blir det nog att köpa en röd och en svart glasfärgburk och spruta lite. Rött bak, svart fram och sidoblink. Det funkar riktigt bra. Ett tips om nån ska göra det 1:a gången. Ta inte lös grejorna, spruta till ni är nöjda och tro att det blir bra. Det blir för mörkt, dimma lite lätt bara. När man sätter tillbaks ljusen, så blir det bra mycket mörkare, jag lovar! Fifan vad fult det kan bli om man är för ivrig.. =)
24 september, 2005 kl. 23:11 #56628pitedavid
DeltagareDet där såg lite flummigt ut. Vad jag menar är:
Ta lös ljusen
Dimma på lite lätt, inte för tunt, då ser det matt ut.
Sätt inte på för tjockt, så ni får den nyans ni önskar, för när den är uppnådd, och ni sätter tillbaks ljusen så har ni garanterat snuthäng. Dom är för svarta. Tro mig, jag har provat på en gammal saab- och blitt haffad.
Lagom är bäst, det går dock finfint att lägga på lager för lager, men räkna dom, så det blir lika överallt, prova mellan varje lager, bara det inte hinner bli för torrt. så går det bra att lägga ett till lager på… det är lite känsla bakom det där… =)19 december, 2005 kl. 06:19 #56620Manor
Deltagare…som PiteDavid redan har sagt så är det olika lysen på en sedan och en kombi. SuperChips är ingen höjdare. Dock är inte EcuTek ett alternativ för dig då du har en 98:a…så det kanske inte finns så många andra alternativ!!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #56625pitedavid
DeltagareHej, det är inte samma baklysen på sedan och kombi, har kollat själv nyss… Vad gäller superchip så har jag läst och tolkat lite på forumet, att det i princip bara tar bort laddtryckspärren.. Det är visst EcuTec-mappning som gäller.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.