SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hej! Jag är ny här.

• Detta ämne har 7 svar, 1,158 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Tallen.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Jang
    Deltagare

Hej! Funderar på att köpa mig en Subaru, har en fråga till er på forumet om lite hjälp, Har funderingar på att köpa den vita wrx´en 02 som finns på ”blocket” med en skuren kolv, antagligen är det väl blockrenovering som gäller,undrar om man kan plocka ur kolven utan att lyfta motorn,(ta bort toppen tråget släppa på vevstaken, trycka ut kolven där) finns det utrymme för detta? har gjort det på flera bilar men inte på en boxer, kanske finns det någon med ett block och kolvar som ligger o skräpar Pris? Är det någon här som tittat på bilen? Jag bor i Trollhättan en bit att åka till Spånga för att bara titta, åker jag dit är det för att köpa den, mycket tacksam för råd o tips. Mvh Janne 🙂

SecretAgentMan
      Deltagare

Trasig kolv = ur med motorn och totalrenovering, blocket måste antagligen honas (i bästa fall), kan bli tal om borrning, då byter man alla kolvarna.
        Det som saknas på kolven finns kvar i motorn med…men inte nödvändigtvis i cylindern. 😉

För att vara säker, ny oljekyl-donut-ring-pryttel, oljepump, etc…etc…etc…plus en bunt packningar på det, kamrem, en spännrulle eller två.

Budgetera med minst 20′ – och då skall du göra allt utom jobbet med bearbetning av blocket på egen hand (och ha flyt att det inte är mer saker skadade)..

/J – har gjort det där ett par gånger nu.

Manor
        Deltagare

…eller lägg ett bra bud (runt 35.000:-) på Jerrys (aka SectretAgentMan) 2.5 liters kompletta motor…då j-klar kan det bli åka av :).

Desen
          Deltagare

Kanske du menar 35000, din gamle felstavare. 😀 😉

/Andreas, Skåne, Kristianstad
            Blå GT -99

Manor
            Deltagare

Kanske du menar 35000, din gamle felstavare. 😀 😉 /Andreas, Skåne, Kristianstad Blå GT -99

Mohahahahahaha, där kom den :D.

Jang
              Deltagare

🙁 Ingen här som tittat på bilen? Ingen som har ett block med kolvar på 0-7000mil? Mvh. Janne

SecretAgentMan
                Deltagare

Det är nog flera som sneglat…det är bara det att motorjobb är dyra saker, har man ett pris på att lösa problemet, så kan man ofta nästan dubbla det innan det är helt klart (även om man är händig och har kontakter Kvarnis… 😛 ).

/J

Tallen
                  Deltagare

Det är nog flera som sneglat…det är bara det att motorjobb är dyra saker, har man ett pris på att lösa problemet, så kan man ofta nästan dubbla det innan det är helt klart (även om man är händig och har kontakter Kvarnis… 😛 )./J

Höhöhö….:+

Jag har oxo sneglat på den annonsen och konsulterat SAM ang. renoveringskostnader. Det billigaste om du inte är överdjävlig på att skruva är nog att hitta en beg. komplett motor och skruva i. Ring runt till skrotarna och hör om pris. Du kan även kolla hos http://www.frontbage.se. Lycka till!

/D

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.