Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    NinjaSteve
    Deltagare

Finns det ingen matt av vitt? 😉

Det finns ju det! Tyvärr har jag inte det alternativet verkar det som 😡 Jag känner hur jag börjar spåra ur nu.. City-camo då? Tror inte någon missat Jon’s gamla Gallardo..

Gilarski
      Deltagare

Funderar på att foliera taket i mattsvart, fick pris på 2500+moms här i GOT.

Finns ett företag som gör jobb på ett flertal orter, http://www.brandfactory.se/.

Med tanke på att materialet är relativt billigt känns detta förvisso ‘on the edge’ :rolleyes:

NinjaSteve
        Deltagare

Funderar på att foliera taket i mattsvart, fick pris på 2500+moms här i GOT.

Finns ett företag som gör jobb på ett flertal orter, http://www.brandfactory.se/.

Med tanke på att materialet är relativt billigt känns detta förvisso ‘on the edge’ :rolleyes:

Materialet är ganska billigt, men det är tiden som kostar. Har man dock gott om det är det ju värt att försöka. Jag har haft fullt upp med jobb + en wakeboardbåt som nu ska servas till sommaren så det där med att foliera alltså.. Frågan är när det ska bli av.

NickeH
          Deltagare

Om man vill göra det lite billigare kan man ju foliera eller lacka bara tacket/huven/bakluckan det kan bli riktigt snyggt, ska försöka leta upp några bilder på en bil där det är gjort.

Förövrigt har du redan en riktigt snygg impreza(jag har en precis likadan :-))

Rowbean
            Deltagare

Att foliera är egentligen inget som är så svårt, du behöver en ren bil, sk. “taxifolie” samt en Michael Jackson vante och ett gott tålamod.

“Taxifolien” används eftersom när du hettar upp den till, tror det är ca 75 grader, så antar den sin nya form. Det du gör med vanten är bara att “smeta” ut folien där den ska höra hemma. Du bör också undvika att punktera ev. vattenbubblor du får, resulterar i att när folien drar ihop sig med åren så blir det massa hål. Du bör även ta av detaljer som är utstickande, ex. scoopet på huven, för att sedan foliera dem seperat.

Har själv helfolierat några bilar, det tar tid och bör göras i samarbete med en till.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.