SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Helix o ACT koppling? eller nått annat förslag?!

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Twinturbo
    Deltagare

Ingen som vet??????

Har sökt och läst mig till att för att STI-kopplingen skall passa på GT måste man bearbeta växelådshuset, men hur är det på WRX’en?

SecretAgentMan
      Deltagare

Din fråga är lite av det klassiska ”hur långt är ett snöre” – det beror på hur du hanterar kopplingen, och vad du förväntar dig.

Exedys ”steg 1”-varianter är snäppet vassare än original (men använder fortfarande en organisk lamell), de skall klara att hantera vrid runt och lite över 450 Nm (Block kör en sådan i sin bil och är ruskigt nöjd vad jag vet, och den har mer ork än vad du har i din).

Kopplingen till den 6-växlade är större i diameter, jag har inte kikat närmare på vad som kan tänkas ta i på 5-växlade huset (men jag vet att det är allmänt känt att det bara är att ta fram slipstiftet om man tänkt montera denna kombinationen).

Fått svar nu????????? 😉

/J

Twinturbo
        Deltagare

Jo, i alla fall nöjdare 😉

Exedy steg1 kanske räcker då. Gillar inte att kopplingen småsläpper när man kör lite mer inspirerat. Kombin får gå ett och annat streetrace tills den svarte är klar för gatan, men den är främst tänkt som bruksbil, så om det slirar lite vid rattlåsrejs så kan jag ta det;-)

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.