SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Helljus för ljusboxmontage

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    moken
    Deltagare

Ja, vart köper man såna prisvärt? inte på mocomp tyckte inte jag iallafall och beställde bara boxen där.
      Men finns det några andra ljus man kan köpa som har monteringsringar och sånt och inte är för stora eller för små?

johan84a
      Deltagare

hejhej!
        vad fick du pröjsa för ljusboxen??

Mvh Johan

moken
        Deltagare

hejhej! vad fick du pröjsa för ljusboxen??Mvh Johan

1250 plus moms o frakt tror jag det var, vart 2162kr tror jag inkl några dzeuslås…

johan84a
          Deltagare

ok tackar! det var ju inte så farligt dyrt tyckte jag.. det blir nog en sån till vintern 🙂

moken
            Deltagare

ingen som visste vart man kan köpa lyktorna?

Practos
              Deltagare

prova Demon Tweaks eller köp beggat av rallyåkare på http://www.resultatservice.com/

moken
                Deltagare

Förresten, vad heter dom bosch som går in? Polarn har 4 i garaget, dock inte för boxmontage men dom ser lite stora ut… men kanske om man slaktar dom och fixar monteringsringar istället?
                  Eller var det hella?
                  Practos vad hette modellen som satt i din?

På demon, var det headlamp eller drivelamps man ska kolla på?
                  sidan segade ner sej nu så jag har inte nerver att vänta heller när man klickat:) Då kokar bara blodet i mej hetsig som jag är:)

Practos
                  Deltagare

jag har bosch100 istället för dimljus där nere, i ljusboxen hade jag dyrlampor från mocomp/kals…cibie och ipf har jag för mig

moken
                    Deltagare

Aight, mäta dimljusen alltså:)
                      Fast man åker väl på att köpa från mocomp kanske i värsta fall om man inte hittar några andra som är lite billigare…
                      Dom polarn har kunde man nog fått för en lusing, två kurvljus o två fjärr, bara skaffa monteringsringar då, men frågan är om de var såna mont.ringar mocomp sålde…

Practos
                      Deltagare

Aight, mäta dimljusen alltså:)Fast man åker väl på att köpa från mocomp kanske i värsta fall om man inte hittar några andra som är lite billigare…Dom polarn har kunde man nog fått för en lusing, två kurvljus o två fjärr, bara skaffa monteringsringar då, men frågan är om de var såna mont.ringar mocomp sålde…

ta och besök Alien och kolla, ni bor ju i samma stad…

Niklas
                        Deltagare

Stämmer bra det Practos, det är CIBIE och IPF lampor i vår (hehe) ramp. 🙂

Dock säljs inte CIBIE i Sverige längre, enligt MOCOMP varjefall. Men det finns säkert andra lampor att stoppa i.

moken
                          Deltagare

Ser lite larvigt ut utan lyktor i:)
                            http://200sx.kicks-ass.net/moken/img42ce9e0b19a2d.jpg
                            Måste orka ta tag i jakten igen tror jag.
                            OBS jag kör inte runt med ljusboxen på, var bara tvungen att provmontera idag när jag var i garaget o gjorde annat*S*

Nikke McRae
                            Deltagare

Hur monterar du boxen på huven? Har du bult genom motorhuven som aliendice har eller hur har du löst det?

moken
                              Deltagare

Kör med 4 dzeuslås. En ”regel” man popnitar fast på boxen, sen en metallplupp man popnitar fast på huven som går upp genom hål i ljusboxen. När den ska sitta fast låser man med regeln i ett spår på plupparna, ska man ta bort den drar man bara regeln bakåt och lyfter boxen. Ska dock sätta stabilisatorstag i undersidan av den när den väl ska monteras, för som den sitter nu lär den blåsa av och knäckas om man kör med den.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.