SSC Allmänt snack Allmänt småprat Helt ny Subaru Impreza! 20/April Världspremiär i New York

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

rapporterar att Subaru kommer att visa en helt ny Impreza 20/April.
      Här är pressreleasen från Subaru Nordic AB:

Garagekungen
      Deltagare

Den ser ut som en Legacy ju.

Håller med…
        …nästa steg i att göra bilen mer användarvänlig är väl:
        – förhöjt tak och plåtsidor (för hantverkaren)
        – flak och ljusramp (båtvarvet)
        – 18 kW elmotor och halverad hjulbas (city-människan)
        – förhöjd markfrigång, vattentät och med propeller (äventyraren)

…suck
        😀

Gilarski
        Deltagare

Jössus va tråkig, ser ut som en Nissan Primera 🙁

Jonas.L
          Deltagare

Det va bättre förr !

Grusdraparn
            Deltagare

Kolla på en impreza GL från 90-talet så inser man att den var inte så het den heller.

/K – hoppas på en fet STi istället…

Adam K
              Deltagare

Agree. Egentligen har bara 22b´n och STi-08- varit riktigt tuffa från fabrik…

Kolla på en impreza GL från 90-talet så inser man att den var inte så het den heller.

/K – hoppas på en fet STi istället…

Bumble bee
                Deltagare

Byggd för tjocka amerikanare kanske… jaja hur ser försäljningsiffrorna ut för Impreza jämtemot ex Legacy genom åren? Gissar på att svaret kan finnas där.

Garagekungen
                  Deltagare

Försäljningsiffror…
                    …om man nu skall följa dessa…
                    …ett under att man bygger bilar som Lamborghini, Ferrari och Koenigsegg 😀

Bumble bee
                    Deltagare

Försäljningsiffror…
                      …om man nu skall följa dessa…
                      …ett under att man bygger bilar som Lamborghini, Ferrari och Koenigsegg 😀

Inget under utan de får anpassa sig för att kunna leverera sina produkter och samtidigt få ekonomin att gå ihop. Lamborghini fick VW som ägare och Audi ser till att det blir någon produkt, Ferrari = Fiat och Koenigsegg hade åtminstone mycket pengar i grunden samt lyckades med att få tillräckligt med investerare/aktieköpare men det säger ju inte att de kommer bestå som egen ägare i framtiden.

Frågan är alltså hur Subaru tänker och då ligger försäljningsiffror kanske som god grund till detta beslut, nu när Imprezan verkar få mer familjebilsinriktning.

Garagekungen
                      Deltagare

Inget under utan de får anpassa sig för att kunna leverera sina produkter och samtidigt få ekonomin att gå ihop. Lamborghini fick VW som ägare och Audi ser till att det blir någon produkt, Ferrari = Fiat och Koenigsegg hade åtminstone mycket pengar i grunden samt lyckades med att få tillräckligt med investerare/aktieköpare men det säger ju inte att de kommer bestå som egen ägare i framtiden.

Frågan är alltså hur Subaru tänker och då ligger försäljningsiffror kanske som god grund till detta beslut, nu när Imprezan verkar få mer familjebilsinriktning.

Det var ingen kritik mot dig, utan mer lite ”uppgivenhet” över att Subaru verkar släppa sport-segmentet.
                        (Uddabilar skall inte säljas i stor upplaga, jag vill inte hitta tre likadana bilar som min parkerade i varje kvarter)
                        😀

Å andra sidan kommer våra bilar att bli desto mer åtråvärda och antagligen behålla sitt värde 🙂
                        då den typen av bilar inte längre går att få tag i…

ljungberg
                        Deltagare

Finns mer bilder här:

http://www.subaru.com/vehicles/impreza/index.html

Erbjuds även i en outback version som nog var bland det absolut äckligaste jag har sett hittills i Subaruväg.

Nej tackar vet jag STI 03-05 det var grejor det.

Garagekungen
                          Deltagare

Finns mer bilder här:

Erbjuds även i en outback version som nog var bland det absolut äckligaste jag har sett hittills i Subaruväg.

Kul sida du hänvisade till ”tummen upp” !
                            🙂

Turbovin
                            Deltagare

Det där formspråket är nog det tamaste som kommer från Japan just nu. Sen har de behållt den fula grillen också, voi voi.

Niklas
                              Deltagare

Var tog bilen vägen som marknadsfördes med klipp från WRC. Tacka vet jag förritiden.

Men men, behöver ju inte gråta blod att man sålt Subarun när sjusitsiga Opeln man åker runt i nu är snyggare än en ny Impreza. Tragiskt men sant.

GrizzlyBear
                                Deltagare

Finns mer bilder här:

De bilder man ser på den sidan visar nuvarande modell. I profil tycker jag inte det skiljer speciellt mycket på nya och nuvarande designen. Nya har en liten fönsterruta vid ytterbackspegel vilket inte de gamla och de på bilderna du länkar till har.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.