SSC Allmänt snack Allmänt småprat Helt ny Subaru Impreza! 20/April Världspremiär i New York

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Författare
    Ångan
    Deltagare

Håller med om att den ser tamoch tråkig ut. Personligen har jag tyckt likadant om i stort sett alla imprezor som lanserats. Men som nog de flestaa gjort så har man vant sig och till sist börjat tycka att dom blir ganska balla.
      Försöker se mig en STi version av denna, lite bredare, lite fetare, lite ballare helt enkelt 🙂
      Tror den kommer bli riktigt ball så småning om.

edbe
      Deltagare

Jag hoppas på att kombin ser ok ut och att det kanske finns lite sportigare egenskaper i denna nya modell trots satsning på sti racing som ”sportbilen”…för övrigt vet jag inte om det är så stor skillnad på den och nya imprezan…

Och som många andra redan kommenterat så var väl inte imprezorna någon skönhet utan det är mer vad man förknippar dom med som räknas.

Jag behöver snart en familjebil och tycker legacyn är aldeles för stor. Hoppas på imprezan 🙂

edbe
        Deltagare
          Bodyshot
          Deltagare

http://i.autoblog.com/photos/2012-subaru-impreza-five-door-new-york-2011/#4074524

Bläää!

Vafan nu får dom fan skärpa sig… Lite mycket blöjjräser över den där!

Janne248
            Deltagare

Världspremiär för fjärde generationen Subaru Impreza

Impreza är ett av bilvärldens starkaste varumärken. Modellen lanserades 1992 och nu är det dags för en helt ny generation. Med nya Impreza kommer Subaru att stärka sin position i det populära C-segmentet, medan märkets sportbils-DNA lever vidare i nyligen lanserade STI Racing. Helt nya Subaru Impreza begår nu Världspremiär på New York Auto Show.

Nya Impreza bjuder på mer kupéutrymme, trots att yttermåtten är i stort sett samma som nuvarande generation. Hjulbasen är 2,5 centimeter längre och A-stolpens nedre fäste sitter 20 centimeter längre fram. Dörrarna har en ny struktur, som ger en bredare kupé. Nya Impreza bjuder även mer benutrymme i baksätet samtidigt som bredare dörröppningar ger ett enklare insteg.

Sittpositionen är något högre än tidigare, vilket tillsammans med de tunna, framflyttade A-stolparna och lägre placerade instrumentpanelen ger god runt-om-sikt och en känsla av bra kontroll.

Nya Impreza bjuder också på en helt ny interiör med mjukare material i högre kvalitet och en treekrad sportratt med alla nödvändiga reglage bekvämt integrerade.

Nya Impreza är utvecklad för att få högsta betyg i alla internationella krocktester. Karosskonstruktionen ger högre skydd mot krockvåld från alla vinklar. I standardutrustningen ingår även knäkrockkudde på förarplatsen.

Priser och motoralternativ för den svenska marknaden är ännu ej fastställda. Klart är dock att nya Impreza kommer att drivas av senaste generationens bränsleeffektiva Boxermotorer, ha permanent och symmetrisk 4-hjusdrift, Subarus steglösa automatväxellåda Lineartronic som alternativ till den manuella samt start-stopp teknik som standard.

Fjärde generationen Subaru Impreza är planerad att lanseras i Sverige under andra halvåret 2011 som 5-dörrars kombicoupé.

Mäki
              Deltagare

Urk!

Tobben
                Deltagare

rapporterar att Subaru kommer att visa en helt ny Impreza 20/April.
                  Här är pressreleasen från Subaru Nordic AB:

Bumble bee
                  Deltagare

Hehe ja Mondeo var inte helt olikt, får kööpa en sån o sätta på Mondeo emblem o åka ifrån alla ”snabba” bilar på vintern 😀 Man får anpassa sig för att hålla nöjet uppe 😉

PR-mannen
                    Deltagare

Hej alla.
                      Kul att nya Impreza väcker känslor. Som de flesta av er känner till försvann modellnamnet Impreza från vår sportbil, som numera heter ”Subaru STI Racing”, i samband med introduktionen i höstas. Hela tanken bakom med bytesmanövern var att skilja ”vår ikon” från den kommande C-segmentbilen, som nu bär namnet vidare. Som det står i pressinformationen (”Med nya Impreza kommer Subaru att stärka sin position i det populära C-segmentet, medan märkets sportbils-DNA lever vidare i nyligen lanserade STI Racing.”) är detta en modell för en bredare publik än GT-, WRX- och STI-modellerna var på sin tid.

syke
                      Blockerad

Hej alla.
                        Kul att nya Impreza väcker känslor. Som de flesta av er känner till försvann modellnamnet Impreza från vår sportbil, som numera heter ”Subaru STI Racing”, i samband med introduktionen i höstas. Hela tanken bakom med bytesmanövern var att skilja ”vår ikon” från den kommande C-segmentbilen, som nu bär namnet vidare. Som det står i pressinformationen (”Med nya Impreza kommer Subaru att stärka sin position i det populära C-segmentet, medan märkets sportbils-DNA lever vidare i nyligen lanserade STI Racing.”) är detta en modell för en bredare publik än GT-, WRX- och STI-modellerna var på sin tid.

Hej Thomas och kul att du skriver i forumet! 🙂

Kommer WRX:en att försvinna så att bara en ”värstingmodell” finns kvar?

Lt Dan
                        Deltagare

Jättekul att du hittat hit Thomas. Jag gissar att det inte hör till vanligheterna att en bilimportör officiellt skriver på ett klubb forum. Rätta mig om jag har fel? Det tycker jag att vi ska vårda och inte hoppa på så aggressivt. Ok, inte behöver vi fjäska utan bara vara sakliga.

Thomas: Något du kommer märka här är att folk är galet pålästa. Ska det funka för dig här är det raka puckar som gäller. Inte säljsnacket som gäller till vanliga svensson subaru ägare som byter från Volvo m.m till Subaru.

/Dan

PR-mannen
                          Deltagare

Om jag inte har fel heter denna tråd ”Helt ny Impreza”. För ordningens skull kanske det bör startas ny för de frågor som diskuteras mest, eftersom denna helt dragit iväg ifrån sitt ursprung.
                            Skicka gärna ett PM om ni framgent har direkta frågor eller tycker någon tråd behöver fakta eller lite ”inside”.
                            Mitt inhopp i denna tråd startades med att jag ville förklara att nya Impreza kommer att bli en bil för en bredare publik. En ny utmanare i Golf-klassen, om man så vill.

PR-mannen
                            Deltagare

Nu får du väl ta och kamma dig Oskar. Enda skälet till att jag ber om ett PM är att jag ska få en chans att svara på frågor som ställs. Normalt sett sitter jag inte inloggad och håller inte koll på allt som sägs och skrivs på alla forum runt om i våra sex länder. Jag upplever inte min sits som särskilt knivig. Ni kan inte heller räkna med att jag kommer att bemöta allt som kommer upp. När det gäller mugghållare har jag ingen inside. Däremot är du välkommen att titta in på en kopp kaffe om du har vägarna förbi Helsingborg. Jag lär inte ha pressveck på mina jeans.

Zetterlund
                              Deltagare

Hej alla.

Hei Thomas Possling!
                                Varmt välkommen till oss! Och jag kan lätt se att du har redan skaffat flera vänner 🙂 och tyvärr ovänner. 😮
                                Till det kan jag bara tillägga att vi har tangentbordsryttare i klubben som säger sina åsikter rakt ut. Med inte en enda tanke på hur folk utifrån kommer att uppfatta oss som klubb, vilket är riktigt skamligt. Då vi idag är en av de få klubbar som faktiskt har en generalagent/importör i ryggen, anser jag att många som visat sig i bara denna tråd BÖR (läs SKA) tänka om lite innan ni fortsätter med ogenomtänkta poster och påhopp. Säger inte att jag är för eller emot något av det som skrivs bara HUR det skrivs och att det skrivs överhuvudtaget.

Och än en gång Thomas, varmt välkommen hit!

Så för att få ordning i tråden så anser jag att OFFTOPIC skrivandet om STi Racing och hur Thomas gör sitt arbete. Så får det förekomma i någon annan tråd lämpligare för det ämnet.
                                Här diskuterar vi den nylanserade ”C-segmentbilen / golf-konkurenten” nya Impreza!

Andersson
                                Deltagare

Välkommen Thomas!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.