SSC Allmänt snack Allmänt småprat Helt ny Subaru Impreza! 20/April Världspremiär i New York

Visar 6 inlägg - 31 till 36 (av 36 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Tråden städad. Diskussioner om Impreza vs. STI Racing tas här:
      http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=87701

Håll er ON TOPIC och RESPEKTERA VARANDRA annars börjar vi dela ut bans! 😡

ps. Detta gäller ALLA trådar för er som inte fattar det.

Kvarnis
      Deltagare

Tycker det är trevligt med lite puls i forumet, sen så personangrepp bör alltid undvikas.

Kul att se någon från IM titta, välkommen Thomas 🙂

Kommer samma bottenplatta m.m forsätta anändas och kommer dealarna att kors passa mellan modellerna som dom gjort mellan tidigare modelle och årr?

dvs hubbar motorer etc

PR-mannen
        Deltagare

Kommer samma bottenplatta m.m forsätta anändas och kommer dealarna att kors passa mellan modellerna som dom gjort mellan tidigare modelle och årr?
          dvs hubbar motorer etc

Nya Impreza bygger på en (delvis) ny plattform. Motorn kommer att vara av tredje generationen. Vi har ännu inte fått tillräckligt mycket tekniska specar för att jag ska kunna svara på om det är realistiskt att stoppa nya Impreza-motorn i en äldre kaross. Rent personligt ser jag det inte heller som ett särskilt spännande projekt.

Kvarnis
          Deltagare

Nya Impreza bygger på en (delvis) ny plattform. Motorn kommer att vara av tredje generationen. Vi har ännu inte fått tillräckligt mycket tekniska specar för att jag ska kunna svara på om det är realistiskt att stoppa nya Impreza-motorn i en äldre kaross. Rent personligt ser jag det inte heller som ett särskilt spännande projekt.

Det var mer själv slitage delarna jag tänkte mest på 🙂

Äger 3 subarus i dag
            En STI-RA-95
            Outback H6-01
            Forester 2.5XT-05

och det är ju rätt trevligt att i dag kuna flytta bromsar m.m mellan bilarna 😀

har ju några drivlinor m.m för inte tala om alla slutna block man hamstrar 😉

Det jag menar är att nog för att jag förmodligen inte byter kaross till någonting efter GC8 för min banbil, så förnyar man ju vagnsparken för vardagsbilarna.

Hittlis har det aldirg varit ekonomiskt försvarbart att inte köpa en ny subaru, jag har ju hyfsade kontkater i hela värden iofs så har jag plockat hem mitt lager jag hade i UK numera… men har ju haft delar liggandes som kunnat återanvändas mellan bilarna.

Har ju länge tänkt köpa något som drar mindre soppa ått tanten är H6’n men va f-n hon vägrar ju mer lr mindre på vintern 😉 😀

PR-mannen
            Deltagare

Det var mer själv slitage delarna jag tänkte mest på 🙂

Äger 3 subarus i dag
              En STI-RA-95
              Outback H6-01
              Forester 2.5XT-05

😀

När det gäller bromsok, skivor och liknande har vi för dagen väldigt lite information. Vi väntar ju fortfarande på att bilen ska börja serieproduceras. Var för övrigt på Subarus Europa-kontor i onsdags och fick se nyheten live med den specifikation vi ska ha här. Tyvärr bidde det inga bilder.
              BTW: Nice private collection.

Kvarnis
              Deltagare

När det gäller bromsok, skivor och liknande har vi för dagen väldigt lite information. Vi väntar ju fortfarande på att bilen ska börja serieproduceras. Var för övrigt på Subarus Europa-kontor i onsdags och fick se nyheten live med den specifikation vi ska ha här. Tyvärr bidde det inga bilder.
                BTW: Nice private collection.

Ok.

Thanks :), jo den duger ju måste försöka få i gång STI-Ra’n men det blir ju lätt så med byggen som blev lite mer än vad det var tänkt..önskar man nöjt sig med 600 friska och inte hakat upp sig på 1bhp/1kg 😀

/Jan

Visar 6 inlägg - 31 till 36 (av 36 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.