SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Hemlika Krejer i min GT-99?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

Under stereon sitter en märklig pryl (lite gömd under askfatet)som jag inte sett innan då jag väl var så ivrig att montera stereon att jag missade.
      Det ser ut som att det skulle kunna vara ecu:n men hehe, det är det då inte. Är det immobilizern måntro?
      Larmet skulle det kunna vara och det trodde jag först, men den ser onekligen väldigt orginal ut..

Sen blev jag lite förvånad av en annan sak, det går två sladdar till ”askfatet” och ser ut som att det ska vara belysning där :-0
      Ni som har GT, lyser det när ni drar ut askfatet? mitt har då aldrig lyst(har ju inte öppnat det så ofta heller iofs 😉 )

AHA! Eller har jag en hemlig körsnabbareänKNswitch 😀 som jag missat att använda uppenbarligen :*

Tacksam för gissningar, raka svar eller fyll på tråden med andra orginalprylar som Ni har hittat när ni fipplat. Jag vill veta vad det kan va 😀

-JR

Mats
      Deltagare

Den märkliga prylen under askfatet skall vara ”ecu”n till airbagen. Och ja det skall lysa i askfatet. Pilla försiktigt med styrningen till airbagen…

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

jraberg
        Deltagare

ärbäg va.. sånt skräp kan man ju inte ha i sin bil. får sätta på mig hörselkåpor och slita bort styrningen, den väger nog minst 300gr 😉

mjaha, inte nog med att de monterar en karatebra knapp för starkare ljus till klockan, de vill att man ska fimpa på rätt ställe med 🙂

Tack Mats 🙂
          nä, ni behöver inte bli oroliga jag kommer inte ge mig på den styrningen. Har iofs bara en ”granat” kvar i bilen men den får va.

-JR

Mats
          Deltagare

Inga problem.
            Kom ihåg att om du skall ta bort airbag styrningen så måste du ha ”säkerhets” torx. Alltså en torx-bits med ett hål i. Ganska stor också. Minns inte rakt av vilken det var. Kan kolla ikväll om du funderar på att ta bort extra vikten 😀

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.