Tjing!
Jag har förvärvat mig en fin 16″ fälg tack vare Gilarski(felstavat?) och ska klä in dom i lite gummi är de tänkt.
Tanken va att köra klassiska 205/50 16 tills jag såg att mina nuvarande sommardäck – 215/35 18 – har slitit lite på min stänklapp på vänster fram.(Detta ska dock åtgärdas då stänklappen hänger ner något och den ska fästas upp på något sinnerikt sätt).
Bekymret är alltså att 205/50 är marginellt större än den dimension jag åker på nu och funderade på om jag skulle satsa på 195/50 istället, som är marginellt mindre än 215/35 18 dock lite mer påtaglig skillnad från 205/50?
Åkte till däckmuppen och han skickade mig till återförsäljaren(subaru) för att kolla om jag kunde ha någon annan dimension än standard då han va orolig för att drivlinan skulle braka ihop?
Har inte tatt ställning till dubbfritt eller med dubb ännu, dock fanns 195/50 endast i hakka 7 eller Kumho dubbbat. Hakkan svider ju till lite mer i plånboken och kumho dubben är jag inte så imponerad av och det verkar inte teknikens värld eller liknande vara heller. Så de kanske blir kostnads fråga helt enkelt.
Någon som har några finuliga idéer angående dimensionen där? eller kan hissa eller dissa däckmuppen angående drivlina som kan rasa?
Mvh
Snurre