› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › hittat felet
- Detta ämne har 28 svar, 2,544 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 2 månader sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
24 juni, 2008 kl. 17:18 #63784
Krille_G
Deltagarejapp de passar haret lika dant på min bil.
De är bar svetsar å bra gods i de. än så länge har jag inte stött på några problem, å jag tror inte att de blir några heller.
alla packningar med följer mellen block å grenrör, grenrör å up-pipe, å up-pipe å turbo.24 juni, 2008 kl. 17:26 #63796Sternborn
Deltagarejapp de passar haret lika dant på min bil.De är bar svetsar å bra gods i de. än så länge har jag inte stött på några problem, å jag tror inte att de blir några heller.alla packningar med följer mellen block å grenrör, grenrör å up-pipe, å up-pipe å turbo.
ger detta rör någon större effektskillnad?? och ger det annorlunda avgasljud? visst sitter det ingen katt i upp-pipen i GTn ?
mvh Andreas
24 juni, 2008 kl. 20:25 #63785Krille_G
DeltagareJo de sitter en kat där tyvärr. å vist gör de skillnad, men exakt hur många hk de gör kan jag inte svara på men de blir bättre spolup på turbon. de är ett pris värt grenrör, är värt varenda krona de kan jag lova.
24 juni, 2008 kl. 20:44 #63797Sternborn
Deltagareok enligt JRM sitter det bara en katt i up-pipen på wrx:en 01-05.. och jag frågade dom om dom var hundra på att det inte satt en på gt:n med.. och det var dom.. och dom påstod att om bilen laddar över 1 bar så skulle denna katt som enligt dom bara satt på wrx:en gå i bitar och flyga in i turbon.. med turboras som följd.. 🙁
men jag har original up-pipe bilen laddar 1,35 med en peak på 1,4.. så om det skulle suttit en katt där borde den pajjat för länge sen..
men men det märker jag väll när jag byter den och grenröret för det där måste jag bara ha 😛 hur funkar det med betalning och leverans?
mvh Andreas
25 juni, 2008 kl. 05:40 #63778Mats
DeltagareDu har ingen kat i up-pipen på en GT!
Det sitter en i downpipen och en i mellanröret. Inget annat!Mats
Type R ’9925 juni, 2008 kl. 07:24 #63777b20mannen
DeltagareDu har ingen kat i up-pipen på en GT!Det sitter en i downpipen och en i mellanröret. Inget annat!MatsType R ’99
Och vissa GT-ägare är så lyckligt lottade att dom inte har en i downpipe heller. 🙂
25 juni, 2008 kl. 19:25 #63798Sternborn
DeltagareDu har ingen kat i up-pipen på en GT!Det sitter en i downpipen och en i mellanröret. Inget annat!MatsType R ’99
Och vissa GT-ägare är så lyckligt lottade att dom inte har en i downpipe heller. 🙂
nej exakt det var det jag hade för mig, endast 2.0L wrxen som har katt i up-pipe..
på min bil sitter det bara två kattar på besiktningssystemet som ligger i garaget 🙂27 juni, 2008 kl. 12:04 #63793knussin
Deltagaresom de ser ut nu så blir de lite nya saker från Fürstenhoff
– Nytt shortblock (lönar sig tydligen inte att köpa kolvar å så löst)
– Packningssats
– Avgas temp givare
– Koppling
– Kamremoch så blir det en ny hks up pipe från Jrm..
billigt?? nja… men blåa faran ska igång igen 😛
27 juni, 2008 kl. 12:24 #63773lunkan
DeltagareFår man fråga vad ett shortblock kostar här i Sverige?
27 juni, 2008 kl. 12:43 #63779veilside
Deltagaresenast jag kolla kostade ett 2.5 l STI block 18900:- exklusive moms.
Så det ligger väll i de krokarna nånstans.
Borde bli billigare att köpa STI block från USA och sätta i!
Det hade jag gjort om jag vore du!Mvh/Mathias
27 juni, 2008 kl. 12:46 #63794knussin
DeltagareFår man fråga vad ett shortblock kostar här i Sverige?
lite på just lite över 22 000 med moms..
29 juni, 2008 kl. 09:49 #63786Krille_G
DeltagareJag har en GT-00 s-såld å där satt de iaf en kat i up-pipen! Sen vad JRM eller någon annan säger så fanns de iaf där.
29 juni, 2008 kl. 12:06 #63799Sternborn
DeltagareJag har en GT-00 s-såld å där satt de iaf en kat i up-pipen! Sen vad JRM eller någon annan säger så fanns de iaf där.
fy fan då kanske man ska ta isär och kolla.. vore ju inte så kul om det satt en där som då förr eller senare pajjar och orsakar turboras.. 🙁 eller så beställer jag bara det där kittet med grenrör och up-pipe så är problemet löst 🙂
29 juni, 2008 kl. 12:12 #63781specialized
Då är du den första, och förmodligen enda som hade det. Grattis ! 😉
Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.