SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hittat felet

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Krille_G
    Deltagare

japp de passar haret lika dant på min bil.
      De är bar svetsar å bra gods i de. än så länge har jag inte stött på några problem, å jag tror inte att de blir några heller.
      alla packningar med följer mellen block å grenrör, grenrör å up-pipe, å up-pipe å turbo.

Sternborn
      Deltagare

japp de passar haret lika dant på min bil.De är bar svetsar å bra gods i de. än så länge har jag inte stött på några problem, å jag tror inte att de blir några heller.alla packningar med följer mellen block å grenrör, grenrör å up-pipe, å up-pipe å turbo.

ger detta rör någon större effektskillnad?? och ger det annorlunda avgasljud? visst sitter det ingen katt i upp-pipen i GTn ?

mvh Andreas

Krille_G
        Deltagare

Jo de sitter en kat där tyvärr. å vist gör de skillnad, men exakt hur många hk de gör kan jag inte svara på men de blir bättre spolup på turbon. de är ett pris värt grenrör, är värt varenda krona de kan jag lova.

Sternborn
          Deltagare

ok enligt JRM sitter det bara en katt i up-pipen på wrx:en 01-05.. och jag frågade dom om dom var hundra på att det inte satt en på gt:n med.. och det var dom.. och dom påstod att om bilen laddar över 1 bar så skulle denna katt som enligt dom bara satt på wrx:en gå i bitar och flyga in i turbon.. med turboras som följd.. 🙁

men jag har original up-pipe bilen laddar 1,35 med en peak på 1,4.. så om det skulle suttit en katt där borde den pajjat för länge sen..

men men det märker jag väll när jag byter den och grenröret för det där måste jag bara ha 😛 hur funkar det med betalning och leverans?

mvh Andreas

Mats
            Deltagare

Du har ingen kat i up-pipen på en GT!
              Det sitter en i downpipen och en i mellanröret. Inget annat!

Mats
              Type R ’99

b20mannen
              Deltagare

Du har ingen kat i up-pipen på en GT!Det sitter en i downpipen och en i mellanröret. Inget annat!MatsType R ’99

Och vissa GT-ägare är så lyckligt lottade att dom inte har en i downpipe heller. 🙂

Sternborn
                Deltagare

Du har ingen kat i up-pipen på en GT!Det sitter en i downpipen och en i mellanröret. Inget annat!MatsType R ’99

Och vissa GT-ägare är så lyckligt lottade att dom inte har en i downpipe heller. 🙂

nej exakt det var det jag hade för mig, endast 2.0L wrxen som har katt i up-pipe..
                  på min bil sitter det bara två kattar på besiktningssystemet som ligger i garaget 🙂

knussin
                  Deltagare

som de ser ut nu så blir de lite nya saker från Fürstenhoff

– Nytt shortblock (lönar sig tydligen inte att köpa kolvar å så löst)
                    – Packningssats
                    – Avgas temp givare
                    – Koppling
                    – Kamrem

och så blir det en ny hks up pipe från Jrm..

billigt?? nja… men blåa faran ska igång igen 😛

lunkan
                    Deltagare

Får man fråga vad ett shortblock kostar här i Sverige?

veilside
                      Deltagare

senast jag kolla kostade ett 2.5 l STI block 18900:- exklusive moms.

Så det ligger väll i de krokarna nånstans.

Borde bli billigare att köpa STI block från USA och sätta i!
                        Det hade jag gjort om jag vore du!

Mvh/Mathias

knussin
                        Deltagare

Får man fråga vad ett shortblock kostar här i Sverige?

lite på just lite över 22 000 med moms..

Krille_G
                          Deltagare

Jag har en GT-00 s-såld å där satt de iaf en kat i up-pipen! Sen vad JRM eller någon annan säger så fanns de iaf där.

Sternborn
                            Deltagare

Jag har en GT-00 s-såld å där satt de iaf en kat i up-pipen! Sen vad JRM eller någon annan säger så fanns de iaf där.

fy fan då kanske man ska ta isär och kolla.. vore ju inte så kul om det satt en där som då förr eller senare pajjar och orsakar turboras.. 🙁 eller så beställer jag bara det där kittet med grenrör och up-pipe så är problemet löst 🙂

specialized
                              Deltagare

Då är du den första, och förmodligen enda som hade det. Grattis ! 😉

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                                ———————————-
                                Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.