- Detta ämne har 17 svar, 1,481 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 5 månader sedan av Dawn.
-
FörfattareInlägg
-
29 juni, 2002 kl. 15:53 #1875SubbaristDeltagare
Hallu!
Fan nu har Subban fått fnatt! när man gasar (stämplar) med den på 3´an 4´an och 5´an iblan även med 2´an så varvar den upp som fan ungefär som att man skulle ha tryckt ned kopplingen trots att växeln är i…
Men när man gasar sansat så går det bra, men problemet uppstår just om man trycker för hårt på gasen är det nån som vet vad det kan vara om nån i Tokhoms regionen är kunnig så kanske man kan träffas så får ni provköra och kolla vad det kan vara för felSubbarist javisst!
29 juni, 2002 kl. 16:29 #47484DawnDeltagareBränt kopplingen månne? http://216.40.201.38/cwm/cwm/eek7.gif
/D29 juni, 2002 kl. 16:50 #47490SubbaristDeltagareDet var just det svaret som jag hoppades att det inte skulle bli :'( det är ju så underbart billigt med en ny koppling också INTE nåt ni kan rekomendera
Subbarist javisst!
29 juni, 2002 kl. 17:16 #47485DawnDeltagareKöp lammell för 2000:-, gör jobbet själv om du kan.
Det gjorde jag.
/D29 juni, 2002 kl. 18:12 #47491SubbaristDeltagare>Köp lammell för 2000:-, gör jobbet själv om du kan.
>Det gjorde jag.
>/DTack för tipset Dawn räkna med att jag kommer och våldsgästar dig efter att ha köpt lamellen 😉
Subbarist javisst!
30 juni, 2002 kl. 16:07 #47492SubbaristDeltagareNån som vet om en lammel från en MY99 eller 00 passar på en 97´a? Måste göra en budget byte till att börja med plånboken tillåter inte några större utgifter nu när det är semester tider och allt 🙁
Subbarist javisst!
1 juli, 2002 kl. 11:43 #47482GT_PGDeltagareDawn: Köpte du orginal eller ngt annat?
Varifrån isåfall?/GT_PG
1 juli, 2002 kl. 19:29 #47486DawnDeltagareKöpte en lamell från Sachs (tror det stavas så) på en bildelsgrossist, ADCenter här i Halmstad där jag bor. Köper man orginal så måste man nog köpa komplett sats med tryckplatta, vilket iofs inte är så dumt att ha ifall den också är bränd. Det händer, och även att svänghjulet bräns. Då får man köpa ett annat eller lämna in så att det blir svarvat. En hel sats går nog på runt 4-5000:- tror jag.
När jag bytte min så rev jag ner kopplingen innan jag köpte delarna så att jag visste hur mycket jag behövde.
Det tar nog strax under 8 tim att byta koppling om man har tillgång till billift och vet på vilka skruvar man ska skruva på.Nåt mer du vill veta om detta?
/Dawn
1 juli, 2002 kl. 21:20 #47489PhoenixDeltagaredenna sachs koppling, var den likvärdig orginal eller starkare? Vet du ifall sachs har starkare doningar för subarus ifall det va org.
MVH Phoenix – som kan få bra priser på Sachs
1 juli, 2002 kl. 21:31 #47487DawnDeltagareMin var likvärdig orginal. Sachs har säkert nåt, men jag har inte hört eller läst om den.
/Dawn2 juli, 2002 kl. 14:25 #47483GT_PGDeltagareom det var 15´ inkl. 10´mila + kopplingsdelar + jobb…
så var det ett sjysst pris…
skall nog snacka med dem om det
om jag får problem/GT_PG
2 juli, 2002 kl. 14:56 #47497NiklasDeltagare10kmil? OMG! Jag sitter och är ledsen att min snart rullat 5kmil… 😀
Subaru – All we’ll drive!
4 juli, 2002 kl. 15:10 #47493SubbaristDeltagareDet var hela jävla kopplingen som hade gått käpprätt åte helvete… Fy fan vad den var sönder bränd 😮 men jag lyckades få ÅF pröjsa för kopplingen och jag står för arbetet=4000:-
Subbarist javisst!
4 juli, 2002 kl. 15:15 #47498NiklasDeltagareHur kör du egentligen? 🙂
Konstant gas och reglerar farten med frikopplingen? 😉Subaru – All we’ll drive!
4 juli, 2002 kl. 15:32 #47494SubbaristDeltagareNä jag kör inte så jävla galet men kopplingen var nog på väg att ge upp redan när jag köpte bilen, men som ni kanske vet så tar MÅSTE HA begäret över det sunda förnuftet ibland 🙁
Subbarist javisst!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.