SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hjälp angående mätarhus impreza wrx!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    TobbeRei
    Deltagare

Hej! Igår bytte jag lampor i mitt instrumenthus på en impreza wrx-01a. När jag sedan kopplade tillbaka mätarhuset i dess rätta kontaker upptäckte jag att varvmätaren har slutat fungera som den ska. Den rör sig inte alls när bilen är startad men slår man till mätaren lite lätt gång på gång visar den varvtal fast fastnar direkt om man slutar slå.

Har kollat så att alla kontaker är hela, säkringarna är hela men problemet kvarstår…

Frågan är nu, vet någon vad jag kan göra åt saken eller är det bara att köpa ett nytt mätarhus? Isf, finns det något god själ i forumet som säljer ett fungerande mätarhus till min årsmodell? 🙂 mvh Tobias

zanoii
      Deltagare

Råkade du tappa eller stöta till huset? Verkar lite som att nålen kan ha fått sig en törn, de är rätt känsliga.

Det går antagligen att fixa om man tar det försiktigt.

TobbeRei
        Deltagare

Nej, jag var väldigt försiktig när jag plockade ur mätarhuset. Varken tappat det eller liknande. Den fungerar fint på tomgång och upp till ca 3000 rpm sen börjar den hacka och fastna…

Löser det sig inte så får jag koppla en extern varvmätare

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.