SSC Allmänt snack Allmänt småprat HJÄLP att hämta bil

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    bobban
    Deltagare

Hej är det någon här på klubben som känner någon eller har körkort på tungt släp som bor i närheten av Hallstavik eller i Rimbo
      har lite bekymmer med en legacy twin turbo jag behöver hämta den från hallstavik utanför Upsala och köra den till Fredrik Frontbåge i Rimbo för reparation Bilen är inte körbar så den måste lastas på ett släp för att komma till Rimbo utanför Norrtälje sthlm
      Det skulla vara kannon om det var någon som kunde hjälpa mig med detta /mvh petter

.zip
      Deltagare

Om det krisar sig totalt så finns det företag som transporterar bilar, fast dom brukar oftast va snordyr.

//.zip

bobban
        Deltagare

det vet jag med att det finnes och att de är svindyra
          fan tror du jag skrev frågan här för ,bara för att det är kul eller?
          jag betalar inte 2500-3000 för att forsla en bil ca 3-4 mil
          Det skadar inte och kolla med medlemmarna först för jag är själv medlem i klubben eftersom jag inte har körkort för tungt släp själv
          så måste jag kolla på detta vis först innan jag tar vanlig bilbärgning på det hajar ni läget nu eller

rickey
          Deltagare

Hyr ett bilsläp på Shell och kör försiktigt. 😉

.zip
            Deltagare

det vet jag med att det finnes och att de är svindyra fan tror du jag skrev frågan här för ,bara för att det är kul eller?jag betalar inte 2500-3000 för att forsla en bil ca 3-4 milDet skadar inte och kolla med medlemmarna först för jag är själv medlem i klubben eftersom jag inte har körkort för tungt släp självså måste jag kolla på detta vis först innan jag tar vanlig bilbärgning på det hajar ni läget nu eller

NOTERA….. Om det krisar sig.
              Men låt biljäveln stå där den står då, eller så bogserar du. För jag antar att alla fyra hjulen snurrar?

//.zip

bobban
              Deltagare

det vet jag med att det finnes och att de är svindyra fan tror du jag skrev frågan här för ,bara för att det är kul eller?jag betalar inte 2500-3000 för att forsla en bil ca 3-4 milDet skadar inte och kolla med medlemmarna först för jag är själv medlem i klubben eftersom jag inte har körkort för tungt släp självså måste jag kolla på detta vis först innan jag tar vanlig bilbärgning på det hajar ni läget nu eller

NOTERA….. Om det krisar sig.Men låt biljäveln stå där den står då, eller så bogserar du. För jag antar att alla fyra hjulen snurrar?//.zip

an vad negativt det var här då ta reda lite på fakta först zip för det är en automat och jag skulle kunna ta den själv men med min otur som jag har så står garanterat snuten på just den vägen jag kör så det är mycket därför jag kollar med klubben om någon vet någon so kör. Men med dessa svar som jag har fått börjar man undra vad det är för folk som sitter inne i forumet för innan ni svarar kan man ju kolla varför man skriver en sådan fråga som jag har skrivit här.
                Jag skiter nog i allt vad det gäller subaru om det ska vara på detta vis när man frågar om hjälp det enda jag har fått är bara negativt

hej svejs i lingon skogen eller nått typ

Maddis
                Deltagare

Oj vad hett det blev här då 😮

Ring runt till bärgarna och kolla vad dom tar för att transportera bilen? Det behöver inte bli fullt så dyrt som man kan tro…

DajM
                  Deltagare

”fan tror du jag skrev frågan här för ,bara för att det är kul eller?”

Tror jag Zip tänkte på. Det låter väldigt påhoppande, inte för att ja tror att du mena nått illa. Men man får ju skriva väldigt tydligt, för folk vet ju kanske inte att du t.ex svär medans du pratar i lugnaste stund :+

OzO
                    Deltagare

fan tror du jag skrev frågan här för ,bara för att det är kul eller?

hajar ni läget nu eller

1. Det kanske är så att det inte finns någon som har möjlighet att hjälpa dig? Många läser och skulle gärna vilja hjälpa men kan inte så därför skriver ingen i tråden

2. Ditt andra inlägg avslöjar din attityd och kanske gör att folk som läser inte orkar att offra sin tid och ställa upp med hjälp om dom nu sitter inne med lastbil/släp och kort.

Hade du bott söder om stan hade jag eventuellt kanske kunna ha hjälpt till, men med tanke på ditt andra inlägg tvekar jag eftersom det innebär en del jobb och utnyttjande av kontakters kontakter. Fundera på det.

/G – varför slutade dom sälja Toy?
                      _____
                      ::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

Niklas
                      Deltagare

det vet jag med att det finnes och att de är svindyra fan tror du jag skrev frågan här för

Fan tror du att vi skall veta vad fan du vet? 😛 Om du inte vill ha svar om att man kan hyra dyra släp / transporter så skriv att du inte vill ha sånna tips.

Det är frågan som avgör hur bra svar man får. 🙂

Lycka till med transporten.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.