SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hjälp, backen hoppar ur!

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    fruktis
    Deltagare

Jag kör nog som det är.. lägger väl ut bilen på blocket får jag det jag vill ha säljer jag den och köper ny…

fruktis
      Deltagare

Japp… den hoppar ur om jag ska backa lite snabbare, tar jag det lugnt sitter den kvar däremot..

Nån som kan nåt om detta ..???
        Nån som kan fixa en ny låda billigt och beggat som fungerar 100%… ??

OzO
        Deltagare

Låser eftersom vi kommit fram till en lösning nu (o vissa tål inte alla svar) – backa lugnt eller köp ny låda eller köp ny bil.

_______________________________________________________________________________
          ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Manor
          Deltagare

ok.. men jag kan inte mecka växellåda… så även om det är lätt att fixa så kostar det minst en 3-4000 spänn om man lämnar in den på subaru eller nån annan verkstad tyvärr.. vilket e lite tråkigt men jag ska testa lite ändå, tack för hjälpen.

Jag tror inte det är frågan om de slantarna. Jag vet inte var du bor…men är det i Stockholmstrakten så är det väl bara att slå en signal till Fürstenhoffs. Jerry ställer säkert upp i Västerås, och det finns väl fler växellådsmicklare än så som kan hjälpa till för en rimlig slant.

mvh Mats N
            PS. Fruktis, du låter lite väl gnällig…kan man inte mecka själv så åker man till någon som kan det…det gör åtminstone jag. Be om ett kostnadsförslag innan du tar ut förlusten i förskott.

Manor
            Deltagare

Tjohej !

Är inte problemet med att ”backen hoppar ur” ett fel som kan bero på att en mutter i lådan har lossnat. Jag har för mig att detta var något som åtgärdades på några bilar under garantitiden. Det kn dock ha varit 5:an som hoppade ur…och i så fall så lär det väl inte vara samma mutter.

Problemet var åtminstone lättlöst, har jag för mig.

mvh Mats N

fruktis
              Deltagare

ok.. men jag kan inte mecka växellåda… så även om det är lätt att fixa så kostar det minst en 3-4000 spänn om man lämnar in den på subaru eller nån annan verkstad tyvärr.. vilket e lite tråkigt men jag ska testa lite ändå, tack för hjälpen.

SecretAgentMan
                Deltagare

Cheezus…tagga ned ett par grader (när du backar med :D).. 🙂

Jag tror jag redan svarat dig via sportbilen.se – men det kan vara flera saker, krokig växelgaffel, slitna pryttlar, eller bara att du inte fått i backen ordentligt.

Lådan är kalas – tills man ökar vridet, eller kör rattlås 24/7 med sinterlamell.

/J

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Ämnet ”Hjälp, backen hoppar ur!” är stängt för nya svar.