› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hjälp byta turbo?
- Detta ämne har 6 svar, 1,020 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
25 november, 2014 kl. 12:41 #33163
MagnussoN1
DeltagareHallå.
jag har en Subaru impreza wrx -01.
Jag undrar va jag ska byta ut här näst för o få upp den i mer hk?
Motor byggd av Jobpart:
2.1 liters, smidd strokad vev, smida kolvar och stakar, racelager ,stålpackningar, öppen dump mm Ska väl tåla lite effekt iallafall.växellåda: org
avgas: 3″ system
tacksam för svar då jag ska plocka ut motorn ur bilen och uppgradera 🙂
25 november, 2014 kl. 13:43 #273845Igge
DeltagareKanske läge att fundera på att åtgärda lådan först, eller?
25 november, 2014 kl. 15:19 #273844Christian S
DeltagareHallå.
jag har en Subaru impreza wrx -01.
Jag undrar va jag ska byta ut här näst för o få upp den i mer hk?
Motor byggd av Jobpart:
2.1 liters, smidd strokad vev, smida kolvar och stakar, racelager ,stålpackningar, öppen dump mm Ska väl tåla lite effekt iallafall.växellåda: org
avgas: 3″ system
tacksam för svar då jag ska plocka ut motorn ur bilen och uppgradera 🙂
är det bara avgassystemet som är bytt? 3″ hela vägen eller bara ifrån katten?
om den är orginal i övrigt kan du börja med att byta soppapump och tändstift och sen mappa den, då får du ca 300Hk och 400Nm enligt JRM http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2001-2005/trim/jrm-steg-1-impreza-wrx-01-05-ej20 att det blir så jävla dyrt hos dom beror på att dom använder HKS grejer, om du köper och monterar allt själv så blir det betydligt billigare då du bara behöver betala för mappningen http://www.jrm-racing.se/mitsubishi/evo-4-6/trim/ecutek-programmeringkan vara läge att montera en steg 1 koppling (förslagsvis ifrån exedy) när du ökar effekten.
Kanske läge att fundera på att åtgärda lådan först, eller?
beror väll på hur mycket effekt han tänkt plocka? vanligt steg 1 ska den palla med om man inte kör som en biltjuv och gör raggar starter vid varje rödljus.
25 november, 2014 kl. 15:34 #273846Igge
DeltagareFast han skriver ju i rubriken att han ska byta turbo, då tänkte jag att man siktar högre än steg 1 🙂
26 november, 2014 kl. 10:48 #273842Kvarnis
DeltagareHello
Första frågan är ju om du har ett mål på effekt etc du vill uppnå?
Andra frågan är att tänker du se över din org.växellåda?Finenessen med en 2.1l är bla tidigare spool och mer vrid vilket är mindre bra för lådan.
Vilken soppa tänker du köra med, spridare m.m?
Under 350Bhp funkar en trubo från en STI
Annars är ex 18G/20G trevliga turbo agg
26 november, 2014 kl. 13:17 #273847MagnussoN1
Deltagarehar blivit något krongel med bilen imorse när jag körde iväg så börja jag höra några knackningar o bilen tväg dog har sökt o sökt men har fått fram att det kan vara kamaxel givaren… eller har ni några förslag jag ska kolla upp ?
27 november, 2014 kl. 09:28 #273843Kvarnis
DeltagareLåter som kamremen kuggat…om det knackade innan bilen dog…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.