SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hjälp!. ev. köpa Impreza motorlampa lyser

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    danlar88
    Deltagare

Jag var också osäker på min kärra eftersom den gått rätt långt… och man ska ofta gå på sin första magkänsla.

Innan du säger att det ”bara” är att byta dessa delar, kolla upp vad dom kostar och dra av det MINST från priset. Eller så får han lägga till pengar i mellan.

Men kör besiktnings grejen, men då kommer han antagligen kräva samma sak på din pickis så kan ju slå back ut.
      Varför skulle han vilja bli av med en bil som fungerar?

Av egen erfarenhet byter man bort en bil mot en annan när man ledsnat, när den börjar strula eller om man tror att man gör en vinst på bytet.

Det är sant, gjorde bort mig en gång förut magkänslan sa nej men ändå köpte man 🙁

Har kollat upp pris på delarna , det blir ju ett par tusen för bara dem o då vet man inte ens om dom hjälper. Näe uah börjar få mer o mer avsmak för denna. Frågan är om man ska kasta bort en dag för att kolla på denna ?

danlar88
      Deltagare

Ha ha jo de stämmer att de är jag 😉 har pratat med Pär ex antal gånger och bestält delar, riktigt trevlig prick de 🙂
        Jo jag har bytt båda lambda på bilen mens de fortfarande fanns garanti i kvar på den, samt en lmm, och minst 2st lmm till efter garantin som jag fick bekosta själv, så nu mera har jag 3st fräsha lmm på lager + en av varje front och bak lambda på lager, man vill ju inte bli ståendes med bilen över helgen och inte kunna åka med den 😀

Ecutek är program varan som används för att skriva om bilens orginal ecu, och kan även då anpassas till störe spridare, turbo,E85 etc, samt även basic modsen som förmodligen sitter på din bil, whalbropump, 3″ downpipe med 3″ avgas, samt ett öppet filter förmodar jag?
        Är vell de som tar död på bilens lmm.
        Men kan säga sen jag bytte från HKS filtret, till ett Apexi som är erkänt bra mot smuts, har jag inte bytte en enda lmm efter de.

Ah okej där ser man 🙂 världen är bra liten du! ha ha näe det är sant. Men du fick fart på din efter ha byt ut lmm o lambda till slut?

Okej Ecutek använder dom när dom mappar bilen alltså? inget pryl eller dylik man monterar på bilen?.

Yepp öppetfilter sitter det på bilen, lmm är väll troligtvis död!

Christian S
        Deltagare

Okej Ecutek använder dom när dom mappar bilen alltså? inget pryl eller dylik man monterar på bilen?.

precis, det görs via OBD uttaget.
          nej.

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.