› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hjälp…Går på 3 burkar
- Detta ämne har 18 svar, 1,382 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Subaru Robban.
-
FörfattareInlägg
-
24 oktober, 2004 kl. 19:36 #2663
Subaru Robban
DeltagareHallå bröder! Jag har nu ett mycket irriternade problem på min subba, en GT 99:a…. Jo jag va ute och åkte igår, helt plötsligt börja den att gå på 3 burkar bara, jag stanna och börja felsöka lite snabbt, bra nervös! 😮 Efter ett tag så kika jag vilken burk det va som inte gick genom att ta av tändkabeln uppe vid den svarta tändboxen…ni vet…japp det va 2:an som inte gick, jag hade ingen gnista till kabeln från boxen…har provat att skruva bort den å kika lite men det vart ju ingen skillnad, jag har fortfarande ingen knista ut till kabeln….är det boxen eller är det nån av el-kablarna som kommer bakifrån och går in i boxen som e skadad kanske? Nån som vet? Är det nån som varit me om nått liknande? Svar uppskattas!! ;( ;( Jag kanske kan få låna din box grimlock å testa om det e den som har gått på lunch?
Robban gävle
25 oktober, 2004 kl. 20:08 #53796ExOrdis
DeltagareKolla tändkablar och tändstift först.
25 oktober, 2004 kl. 20:18 #53802Subaru Robban
DeltagareJa men det har jag ju gjort! Men det är ju igen gnista ut ur boxen, då bör inte kabeln trollat fram en till stifftet heller 😮
Robban Gävle
26 oktober, 2004 kl. 15:04 #53797ExOrdis
DeltagareOk, my misstake. Kontrollmät alternativt byt ut tändspole-enheten då, eftersom kablarna och stiften är ok.
26 oktober, 2004 kl. 18:12 #53793SecretAgentMan
DeltagareMuta Grimponken med lite saft och bulle och låna pryttlar från hans bil att testa med.
Den svarta lilla ”fördelningsdosan” innehåller tändspolarna, den är kraftigt misstänkt. 🙂/J
26 oktober, 2004 kl. 18:49 #53803Subaru Robban
DeltagareGrabbar! Nu måste ni hjälpa en kompadre i nöd! Jag fick låna en polares svarta ”fördelningsdosa” men det vart iget bättre! ;( ;(
När jag åker i ett gupp eller över en vägbula i hög fart så kommer den igång på den sista burken i någon sekund, hackar å skakar lixom…vill igång…Men sen går det på 3 igen…Då tänkte jag att det e nog nått glapp i nån kabel, så jag rev bort lite grejjer så jag kom åt dom flesta el kablarna, så röck jag i dom, men då vart det ige bättre… Det e ju lite moddar på bilen, jag har ju en TEK3 på den, JRM har gjort den…
Jag ska ringa Jocke nu få se om han har nån ide?Kom igen nu Pöjkar!
/ Robban gävle 070-2877082
26 oktober, 2004 kl. 20:58 #53801griml0ck
DeltagareMin bil e tyvärr parkerad på verkstan så den går det inte att låna delar av.
Men den kommer visst ut igen i december har jag hört 😛26 oktober, 2004 kl. 21:40 #53804Subaru Robban
DeltagareParkerad på verkstan va det? 😮
Ja oturen håller i sej märker jag, så typiskt att den ska va där just nu…/ Robban gävle
27 oktober, 2004 kl. 06:30 #53794SecretAgentMan
DeltagareKolla att kontakterna nere vid ecun sitter i som dom skall (ta isär och sätt ihop – det skall klicka till), använd en vanlig flatmejsel och liksom vrid ut kontakten från ecun samtidigt som du trycker ned den lilla spärren.
Dra INTE i kabelstammarna. 😀
/J
27 oktober, 2004 kl. 09:59 #53800Kvarnis
Deltagarekan även vara sjäva tänd kabeln, lånade du bara boxen och inte kablarna ???
Jag har en som varit lite funny….
27 oktober, 2004 kl. 15:38 #53805Subaru Robban
DeltagareJapp jag tog hans kablar åxå…;(
Roban gävle
28 oktober, 2004 kl. 06:49 #53810STi2000
DeltagarePrøv og bytt om på tennplugger og kabel fra en annen sylinder. Hvis ikke dette hjelper kan du måle coilene med et ohm-meter. Hvis det er ok, så må du sjekke kablene hele veien fra coilen til ecuen. Og hvis du er skikkelig uheldig er det ecuen som har fått nokk. Det har hendt før (dårlig lodding)
30 oktober, 2004 kl. 19:58 #53807Subaru Robban
DeltagareGrabbar grabbar!! Här ska det firas med en jul-must grogg!
Bil fan är i livet!! :9 :* :+ :7 Jabbadabbadooo!30 oktober, 2004 kl. 22:02 #53798Blocken
Deltagare>Grabbar grabbar!! Här ska det firas med en jul-must grogg!
Skål! Sort Guld regerar 😀>Bil fan är i livet!! :9 :* :+ :7 Jabbadabbadooo!
Hur lagade du den? Sprit i förgasar’n? 😉/Black&Lecker
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
30 oktober, 2004 kl. 22:05 #53795SecretAgentMan
Deltagare…det hjälpte med grus i apparaten alltså? 😀 :+
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.