SSC Allmänt snack Allmänt småprat Hjälp! I akut behov av sommardäck under en dag!

• Detta ämne har 17 svar, 1,304 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av SecretAgentMan.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Om allt går som planerat med funktionskoll och det sista finliret skall Silverpilen och jag till Trollspeed nästa vecka, och det slog mig att jag knappast kan rulla in på bänken med dubbdäck…och jag har fasen kraftig brist på fälg och däck hemma.

Är det någon i Västerås med omnejd som kan förbarma sig och låna/hyra ut sommardäcken över en dag, eller har en uppsättning originalfälgar 99-00 liggandes över?

Mvh

/J

MarieT
      Deltagare

Om mina 16″ originalfälgar till min -98:a funkar på fesken kan du låna dem,
        det är inga problem.

/Marie

SecretAgentMan
        Deltagare

Kanon! 🙂

Det är ’la de vanliga 16″:arna kantänka, kan ju alltid låna ett hjul och provmontera över frambromsarna (jag bjuckar på ombalansering då det tar i vikterna om de ligger nära ekrarna på insidan av fälgen).

Jag skall ”bara” kolla och kika lite allmänt nu i veckan innan jag spikar resan till Trollhättan.

Jättetack! 🙂

/J

Grusdraparn
          Deltagare

Annars ligger det en uppsättning 17″ sommarsulor hos Slaksson, så slipper du transportera dem också. De e bara å låna på vettu, låna på baa… 🙂

/K – bistår även med huserum om så önskas

SecretAgentMan
            Deltagare

…ehrm…det dräller av plåtfälgar i garaget…tänkte inte på det. 😀 :+ (senil redan..)
              Däck-Affe får montera rdäck på plåtisar imorgon, så blir det! (Görans isdäck får bli ommonterade i veckan *host*)

Till alla er som erbjudit att låna ut sina, jättetack i alla fall! 🙂

/J

abd
              Deltagare

…ehrm…det dräller av plåtfälgar i garaget…tänkte inte på det. 😀 :+ (senil redan..)Däck-Affe får montera rdäck på plåtisar imorgon, så blir det! (Görans isdäck får bli ommonterade i veckan *host*)Till alla er som erbjudit att låna ut sina, jättetack i alla fall! :)/J

Eftersom jag alltid tänker på mina stackars subaru-kusiners bästa ( 😛 ) så kan jag säga att R-däck på rullarna == tveksamt.

Blocken
                Deltagare

…ehrm…det dräller av plåtfälgar i garaget…tänkte inte på det. 😀 :+ (senil redan..)Däck-Affe får montera rdäck på plåtisar imorgon, så blir det! (Görans isdäck får bli ommonterade i veckan *host*)Till alla er som erbjudit att låna ut sina, jättetack i alla fall! :)/J

Eftersom jag alltid tänker på mina stackars subaru-kusiners bästa ( 😛 ) så kan jag säga att R-däck på rullarna == tveksamt.

…Men bättre än fulldubb 😉

SGM> Vilken dag åker du till Thn?

/AB

Min STi

abd
                  Deltagare

…Men bättre än fulldubb ;)SGM> Vilken dag åker du till Thn?/ABMin STi

Det tror jag också, men ändå jobbigt att upptäcka att r-däck inte är optimalt när man är på plats i Trollhättan.

Men man kan ju boka en ny tid och åka dit igen iofs. :+

(Vet att folk haft problem med att det slirar på rullarna med r-däck, jag jagade rätt på vanliga puckar innan jag var dit iaf.)

SecretAgentMan
                    Deltagare

Jag tog det säkra före det osäkra och lånade en uppsättning vanliga däck idag (jättetack Marie :)).
                      Tack för tipset, jag hade det lite på känn när jag sneglade på rdäcken i stativet, men man tager vad man haver, etc.. 😀

BlaCC – i’möra 05.00 brakar en nytankad ’fesk iväg söderöver.

/J – med en fjäril lr 2 i magen, pilen är fortfarande trilsk vid 6000 och 1 bar, men jag har ett par teorier som skall dryftas på Trollspeed imorgon, om inte annat så blir det gött att få en klurig herre att kika på¨t.

P.S. Jag måste få gasa, skicka skea’ och ta socker snart, annars går jag åt. :+

MarieT
                      Deltagare

Vassågo Jerry! 🙂

/Marie

Adam K
                        Deltagare

lycka till idag Jerry!
                          Håller tummarna för att pilen går som oljad ikväll 🙂

Strat
                          Deltagare

Ska bli spännande att se resultatet! :9

simo
                            Deltagare

O så har pilen lämnat rullarna 🙂

/U

Strat
                              Deltagare

O så har pilen lämnat rullarna :)/U

Så den höll alltså? 😀 😛

simo
                                Deltagare

Jupp, han slipper lifta med SJ 😀 😉

/U

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.