› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Hjälp i oljejungeln.. motor låda bakdiff Detta ämne har 1 svar, 795 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Flamingo. Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt) Författare Inlägg 21 augusti, 2011 kl. 17:29 #26543 RednavasDeltagare Ok här kommer den antagligen vanligaste frågan på forumet.. Vilka oljor ska jag ha till min STi 96? Castrol Edge 10w60 i motorn borde vara lämplig? bilen har inte körts vintertid men man vet ju aldrig hur det blir 😉 Har förstått att man inte kan köra samma olja i låda och bakdiff om man har lamelldiff, men har jag det? Vilka oljor ska jag välja till låda och diff? 22 augusti, 2011 kl. 22:06 #228091 FlamingoDeltagare Kör på motul 300v 15w50, antagligen bästa oljan du kan få tag på och även den dyraste =p Sen är nog de flesta enade om redline shockproof lightweight i låda och diff. Antar att du kan köra på den i bakdiffen men vill inte lova något så du pajjar bilen, men är till 90% säker att du kan köra på den. Författare Inlägg Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt) Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.