› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › HJÄLP: installation spridare
- Detta ämne har 6 svar, 873 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av
GDB2003.
-
FörfattareInlägg
-
4 januari, 2014 kl. 11:28 #31652
GDB2003
DeltagareKöpte ett par beggade spridare igår för att felsöka min feltändning på cylinder två (P0302) och började i morse installera en av dessa på tvåans cylinder.
1.) När jag stoppat i spridaren samt dragit åt fästet för fuelrailen så tycker jag att spridarna rör sig för lätt i sidled. Är detta normalt eller har jag gjort något fel?
Film: spridare
2.) Spridarna skyddas av en ordentligt tilltagen metallskärm. Denna var ett helvete att få av och den väger närmare halvkilot. Är det någon som valt att köra utan den/dessa? Jag skulle ju kunna skarva PCV röret och hoppa över denna… Bild:
4 januari, 2014 kl. 15:37 #263978TomK
DeltagareKan inte se filmen då jag sitter på en ”i” produkt.
Men den där plåten var bland det första jag kastade på min iaf! 🙂4 januari, 2014 kl. 15:39 #263979TomK
DeltagareVarför köpte du spridare?
Bara att skicka på test/flödesmätning/rengöring.4 januari, 2014 kl. 16:09 #263980GDB2003
DeltagareVarför köpte du spridare?
Bara att skicka på test/flödesmätning/rengöring.Ville inte ha bilen ’out of action’ för länge så föredrog att köpa ”nya” istället för service.
I filmen så roterar jag spridarna i railen utan motstånd…
4 januari, 2014 kl. 18:30 #263977sladden
DeltagareDen plåt delen går aldeles utmärkt att köra utan.
ser inte filmen, men spridare kan tyckas sitta löst och gå att vrida. Men så länge dom inte läcker så funkar det aldeles utmärkt. 🙂
4 januari, 2014 kl. 20:56 #263982Tgm2
Deltagare2.) Spridarna skyddas av en ordentligt tilltagen metallskärm. Denna var ett helvete att få av och den väger närmare halvkilot. Är det någon som valt att köra utan den/dessa? Jag skulle ju kunna skarva PCV röret och hoppa över denna…
Jag kan inte förklara det här på svenska så; The bracket you have removed is there to help prevent fuel leakage in the event of an accident.
Jag har tagit bort min när jag uppgraderat mina spridara.
Man skull kunna vrida spridaren efter installation, så ingen fara.
En bra DIY är här om du vill läsa to ”ease your mind”:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=23080684 januari, 2014 kl. 21:47 #263981GDB2003
DeltagareJag kan inte förklara det här på svenska så; The bracket you have removed is there to help prevent fuel leakage in the event of an accident.
Jag har tagit bort min när jag uppgraderat mina spridara.
Man skull kunna vrida spridaren efter installation, så ingen fara.
En bra DIY är här om du vill läsa to ”ease your mind”:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2308068Tack,
Den guiden hade varit till nytta om jag haft den tidigare 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.