SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor HJÄLP: installation spridare

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    GDB2003
    Deltagare

Köpte ett par beggade spridare igår för att felsöka min feltändning på cylinder två (P0302) och började i morse installera en av dessa på tvåans cylinder.

1.) När jag stoppat i spridaren samt dragit åt fästet för fuelrailen så tycker jag att spridarna rör sig för lätt i sidled. Är detta normalt eller har jag gjort något fel?

Film: spridare

2.) Spridarna skyddas av en ordentligt tilltagen metallskärm. Denna var ett helvete att få av och den väger närmare halvkilot. Är det någon som valt att köra utan den/dessa? Jag skulle ju kunna skarva PCV röret och hoppa över denna… Bild:

TomK
      Deltagare

Kan inte se filmen då jag sitter på en ”i” produkt.
        Men den där plåten var bland det första jag kastade på min iaf! 🙂

TomK
        Deltagare

Varför köpte du spridare?
          Bara att skicka på test/flödesmätning/rengöring.

GDB2003
          Deltagare

Varför köpte du spridare?
            Bara att skicka på test/flödesmätning/rengöring.

Ville inte ha bilen ’out of action’ för länge så föredrog att köpa ”nya” istället för service.

I filmen så roterar jag spridarna i railen utan motstånd…

sladden
            Deltagare

Den plåt delen går aldeles utmärkt att köra utan.

ser inte filmen, men spridare kan tyckas sitta löst och gå att vrida. Men så länge dom inte läcker så funkar det aldeles utmärkt. 🙂

Tgm2
              Deltagare

2.) Spridarna skyddas av en ordentligt tilltagen metallskärm. Denna var ett helvete att få av och den väger närmare halvkilot. Är det någon som valt att köra utan den/dessa? Jag skulle ju kunna skarva PCV röret och hoppa över denna…

Jag kan inte förklara det här på svenska så; The bracket you have removed is there to help prevent fuel leakage in the event of an accident.

Jag har tagit bort min när jag uppgraderat mina spridara.

Man skull kunna vrida spridaren efter installation, så ingen fara.

En bra DIY är här om du vill läsa to ”ease your mind”:
                http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2308068

GDB2003
                Deltagare

Jag kan inte förklara det här på svenska så; The bracket you have removed is there to help prevent fuel leakage in the event of an accident.

Jag har tagit bort min när jag uppgraderat mina spridara.

Man skull kunna vrida spridaren efter installation, så ingen fara.

En bra DIY är här om du vill läsa to ”ease your mind”:
                  http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2308068

Tack,
                  Den guiden hade varit till nytta om jag haft den tidigare 😉

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.