SSC Allmänt snack Allmänt småprat Hjälp, knack!?!

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Om bilen misständer ska motorlampan börja lysa, först blinkar den sen övergår den till ett fast (äckligt) gult sken…

Det är inte alls säkert.

Min check engine lampa lyste varken då LMM:en gett upp eller då den misstände…så det är inget man kan lite på direkt.

hedberg____
      Deltagare

har haft liknande knack i min motor men så igår bara dog den har åkt super lungt med den så bara dog den å de vart stopp i motorn start motorn kan inte dra runt den nån som vet va de kan vara? har en gt 99a

Sternborn
        Deltagare

har haft liknande knack i min motor men så igår bara dog den har åkt super lungt med den så bara dog den å de vart stopp i motorn start motorn kan inte dra runt den nån som vet va de kan vara? har en gt 99a

Låter som motorras..
          Testa att putta igång den, tar det tvärstopp när du släpper upp kopplingen så är det illa 🙁

TomK
          Deltagare

Låter som motorras..
            Testa att putta igång den, tar det tvärstopp när du släpper upp kopplingen så är det illa 🙁

Inget att rekomendera om man inte vill ha sönder mera saker.
            Orkar inte starten dra runt så är det ingen ide att rulla igång.

Sternborn
            Deltagare

Inget att rekomendera om man inte vill ha sönder mera saker.
              Orkar inte starten dra runt så är det ingen ide att rulla igång.

Sant 🙂

strannio
              Deltagare

Okej ena problemet löst, testade byta tänd kablar på jobbet i fredags, gjorde ingen skillnad, va trött jag blev, mätte även upp dom gamla kablarna och det tydde inte på något brott i dom! Fan! Körde upp bilen på kvällen igen och skulle tvätta den när jag började höra ett pysande ljud från motor rummet, öppnar huven och kikar lite, tro fan att jag hittar en sprucken slang på insuget som går till kol kanistern, klipper slangen en bit och trycker på den igen, vips så går motorn jämnt och fint igen, dock kvarstår ”knacket”, hörs från den vänstra toppen! Känns bra dock att den går jämnt igen:-)

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.