SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hjälp! Mappning open source!

  • Detta ämne har 44 svar, 2,801 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av regashi.
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #271469
    Patrick P931
    Deltagare

      Ett alternativ är att ni eller bara en av er kommer förbi hos mig imorgon tisdag kväll och vi testar.

      🙂

      #271502
      Javiisst
      Deltagare

        Ett alternativ är att ni eller bara en av er kommer förbi hos mig imorgon tisdag kväll och vi testar.

        🙂

        jag jobbar som buss chaffis och hat konstiga tider men om inte bilen åker in onsdag så är jag ledig torsdag, möjlighet?

        #271503
        Javiisst
        Deltagare

          Det finns dessa alternativ

          open source
          ecueditor
          ecutek

          än så länge av all forskning man gjort

          #271470
          Patrick P931
          Deltagare

            Onsdag kan jag inte, men torsdag kväll kan fungera! 🙂

            Jag har:
            EcuFlash, det du kallar ”open source”.
            EcuEdit, använder sig huvudsakligen av open source men vissa versioner kan även programmera om EcuTek.

            #271465
            -L-
            Deltagare

              En liten hijack: Går det att aktivera flatshift snabbt och smidigt på en standardmapp utan att köpa licensierad mjukvara? Det vore intressant isf 🙂

              #271504
              Javiisst
              Deltagare

                Onsdag kan jag inte, men torsdag kväll kan fungera! 🙂

                Jag har:
                EcuFlash, det du kallar ”open source”.
                EcuEdit, använder sig huvudsakligen av open source men vissa versioner kan även programmera om EcuTek.

                ja det är torsdag kväll jag kan med 🙂
                ja precis ecuflash, det som är smidigt med ecueditor är att man kan låsa upp ecu som är låsta och det är bara den man använder för att logga och flasha.

                #271505
                Javiisst
                Deltagare

                  En liten hijack: Går det att aktivera flatshift snabbt och smidigt på en standardmapp utan att köpa licensierad mjukvara? Det vore intressant isf 🙂

                  jag tror det ska gå med ecu flash dock kan jag inget 🙁

                  #271471
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    En liten hijack: Går det att aktivera flatshift snabbt och smidigt på en standardmapp utan att köpa licensierad mjukvara? Det vore intressant isf 🙂

                    Det beror på vad du har för bil och ecu.

                    Googla tinywrex så får du hans hemsida med patchar, många är gratis.

                    #271472
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      ja det är torsdag kväll jag kan med 🙂

                      Se till att batteriet är fulladdat och i bra skick så gör vi en spontan Subaruträff. 🙂

                      #271506
                      Javiisst
                      Deltagare

                        Se till att batteriet är fulladdat och i bra skick så gör vi en spontan Subaruträff. 🙂

                        absolut det ska ni trevligt 🙂

                        #271507
                        Javiisst
                        Deltagare

                          Se till att batteriet är fulladdat och i bra skick så gör vi en spontan Subaruträff. 🙂

                          vart ska vi träffas och ungefär tid då?

                          #271486
                          regashi
                          Deltagare

                            Inte en som bara är att flasha. Det finns en hel del att optimera på dessa, även med orginal avgas och ic.

                            Hur svårt skulle du säga att det är att justera original mappen för 98 oktan? Skulle det räcka med att bara backa tändningen för att få en ”safe” mapp tills dess man kan optimera motorn på riktigt? Som jag förstått det kör JDM bilarna med mkt tändning pga högre oktan.

                            #271473
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Kan vi merga denna tråd med den stora open source tråden? Det blir enklare att ha allt samlat. 🙂

                              regashi: man får kolla learning view först. Ser den ok ut kanske man inte behöver röra något alls. 🙂

                              Visar learning view att det har knackat så bör man gå in och justera. Man kan köra latmaskenvägen och sänka tändningen rakt över med det högsta värdet som visas i learning view, eller så loggar man för att se vid vilka punkter det spikar och justerar där.

                              Latmaskenvägen tar en kvart, den andra tar ett par timmar.

                              Vilken metod tror du de flesta trimfirmor använder? 😉

                              #271508
                              Javiisst
                              Deltagare

                                Kan vi merga denna tråd med den stora open source tråden? Det blir enklare att ha allt samlat. 🙂

                                regashi: man får kolla learning view först. Ser den ok ut kanske man inte behöver röra något alls. 🙂

                                Visar learning view att det har knackat så bör man gå in och justera. Man kan köra latmaskenvägen och sänka tändningen rakt över med det högsta värdet som visas i learning view, eller så loggar man för att se vid vilka punkter det spikar och justerar där.

                                Latmaskenvägen tar en kvart, den andra tar ett par timmar.

                                Vilken metod tror du de flesta trimfirmor använder? 😉

                                MÅSTE bara säga det här, en av dem skönaste personerna jag har mött och VÄLDIGT kunnig, proffs helt enkelt i min syn och det är Patrick P931, KUNG!
                                Tack igen för hjälpen 😀

                                #271487
                                regashi
                                Deltagare

                                  Kan vi merga denna tråd med den stora open source tråden? Det blir enklare att ha allt samlat. 🙂

                                  regashi: man får kolla learning view först. Ser den ok ut kanske man inte behöver röra något alls. 🙂

                                  Visar learning view att det har knackat så bör man gå in och justera. Man kan köra latmaskenvägen och sänka tändningen rakt över med det högsta värdet som visas i learning view, eller så loggar man för att se vid vilka punkter det spikar och justerar där.

                                  Latmaskenvägen tar en kvart, den andra tar ett par timmar.

                                  Vilken metod tror du de flesta trimfirmor använder? 😉

                                  Tack Patrick för tipsen. Då vet jag precis vad jag ska göra när bilen dyker upp 🙂

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.