› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hjälp! Mappning open source!
- Detta ämne har 44 svar, 2,801 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av
regashi.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2014 kl. 11:59 #271469
Patrick P931
DeltagareEtt alternativ är att ni eller bara en av er kommer förbi hos mig imorgon tisdag kväll och vi testar.
🙂
4 augusti, 2014 kl. 14:25 #271502Javiisst
DeltagareEtt alternativ är att ni eller bara en av er kommer förbi hos mig imorgon tisdag kväll och vi testar.
🙂
jag jobbar som buss chaffis och hat konstiga tider men om inte bilen åker in onsdag så är jag ledig torsdag, möjlighet?
4 augusti, 2014 kl. 21:02 #271503Javiisst
DeltagareDet finns dessa alternativ
open source
ecueditor
ecutekän så länge av all forskning man gjort
4 augusti, 2014 kl. 23:27 #271470Patrick P931
DeltagareOnsdag kan jag inte, men torsdag kväll kan fungera! 🙂
Jag har:
EcuFlash, det du kallar ”open source”.
EcuEdit, använder sig huvudsakligen av open source men vissa versioner kan även programmera om EcuTek.5 augusti, 2014 kl. 00:18 #271465-L-
DeltagareEn liten hijack: Går det att aktivera flatshift snabbt och smidigt på en standardmapp utan att köpa licensierad mjukvara? Det vore intressant isf 🙂
5 augusti, 2014 kl. 01:16 #271504Javiisst
DeltagareOnsdag kan jag inte, men torsdag kväll kan fungera! 🙂
Jag har:
EcuFlash, det du kallar ”open source”.
EcuEdit, använder sig huvudsakligen av open source men vissa versioner kan även programmera om EcuTek.ja det är torsdag kväll jag kan med 🙂
ja precis ecuflash, det som är smidigt med ecueditor är att man kan låsa upp ecu som är låsta och det är bara den man använder för att logga och flasha.5 augusti, 2014 kl. 01:17 #271505Javiisst
DeltagareEn liten hijack: Går det att aktivera flatshift snabbt och smidigt på en standardmapp utan att köpa licensierad mjukvara? Det vore intressant isf 🙂
jag tror det ska gå med ecu flash dock kan jag inget 🙁
5 augusti, 2014 kl. 09:14 #271471Patrick P931
DeltagareEn liten hijack: Går det att aktivera flatshift snabbt och smidigt på en standardmapp utan att köpa licensierad mjukvara? Det vore intressant isf 🙂
Det beror på vad du har för bil och ecu.
Googla tinywrex så får du hans hemsida med patchar, många är gratis.
5 augusti, 2014 kl. 09:17 #271472Patrick P931
Deltagareja det är torsdag kväll jag kan med 🙂
Se till att batteriet är fulladdat och i bra skick så gör vi en spontan Subaruträff. 🙂
5 augusti, 2014 kl. 11:02 #271506Javiisst
DeltagareSe till att batteriet är fulladdat och i bra skick så gör vi en spontan Subaruträff. 🙂
absolut det ska ni trevligt 🙂
6 augusti, 2014 kl. 14:29 #271507Javiisst
DeltagareSe till att batteriet är fulladdat och i bra skick så gör vi en spontan Subaruträff. 🙂
vart ska vi träffas och ungefär tid då?
7 augusti, 2014 kl. 11:31 #271486regashi
DeltagareInte en som bara är att flasha. Det finns en hel del att optimera på dessa, även med orginal avgas och ic.
Hur svårt skulle du säga att det är att justera original mappen för 98 oktan? Skulle det räcka med att bara backa tändningen för att få en ”safe” mapp tills dess man kan optimera motorn på riktigt? Som jag förstått det kör JDM bilarna med mkt tändning pga högre oktan.
7 augusti, 2014 kl. 13:23 #271473Patrick P931
DeltagareKan vi merga denna tråd med den stora open source tråden? Det blir enklare att ha allt samlat. 🙂
regashi: man får kolla learning view först. Ser den ok ut kanske man inte behöver röra något alls. 🙂
Visar learning view att det har knackat så bör man gå in och justera. Man kan köra latmaskenvägen och sänka tändningen rakt över med det högsta värdet som visas i learning view, eller så loggar man för att se vid vilka punkter det spikar och justerar där.
Latmaskenvägen tar en kvart, den andra tar ett par timmar.
Vilken metod tror du de flesta trimfirmor använder? 😉
7 augusti, 2014 kl. 21:13 #271508Javiisst
DeltagareKan vi merga denna tråd med den stora open source tråden? Det blir enklare att ha allt samlat. 🙂
regashi: man får kolla learning view först. Ser den ok ut kanske man inte behöver röra något alls. 🙂
Visar learning view att det har knackat så bör man gå in och justera. Man kan köra latmaskenvägen och sänka tändningen rakt över med det högsta värdet som visas i learning view, eller så loggar man för att se vid vilka punkter det spikar och justerar där.
Latmaskenvägen tar en kvart, den andra tar ett par timmar.
Vilken metod tror du de flesta trimfirmor använder? 😉
MÅSTE bara säga det här, en av dem skönaste personerna jag har mött och VÄLDIGT kunnig, proffs helt enkelt i min syn och det är Patrick P931, KUNG!
Tack igen för hjälpen 😀8 augusti, 2014 kl. 07:06 #271487regashi
DeltagareKan vi merga denna tråd med den stora open source tråden? Det blir enklare att ha allt samlat. 🙂
regashi: man får kolla learning view först. Ser den ok ut kanske man inte behöver röra något alls. 🙂
Visar learning view att det har knackat så bör man gå in och justera. Man kan köra latmaskenvägen och sänka tändningen rakt över med det högsta värdet som visas i learning view, eller så loggar man för att se vid vilka punkter det spikar och justerar där.
Latmaskenvägen tar en kvart, den andra tar ett par timmar.
Vilken metod tror du de flesta trimfirmor använder? 😉
Tack Patrick för tipsen. Då vet jag precis vad jag ska göra när bilen dyker upp 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.