› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hjälp med att identifiera mystiska plastbitar
- Detta ämne har 6 svar, 1,126 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
22 december, 2012 kl. 14:23 #29681
TomK
DeltagareHittade några suspekta plastbitar i mitt oljetråg.
Verkar vara någon form av lager då den har varit rund till formen.
Men är gjord av hårdplast.Någon som har en aning om var dom kommer ifrån??
[/IMG]
22 december, 2012 kl. 14:35 #251768TomK
DeltagareKan det vara lagerbanan till ett kullager från min gamla rasade turbo?
23 december, 2012 kl. 08:04 #251764LegacyLarsa
KeymasterSer helt klart ut som någonting med lager att göra, då det satt ett liknande på mitt rasade hjullager..
/Larsa23 december, 2012 kl. 12:36 #251765Fricke.w
DeltagareSer ju helt klart ut som ni säger, att de kommer från hållaren till kulorna i ett lager.
men rent spontant, om du säger att dom är gjorda av plast? kan de verkligen komma från turbon då?
Brukar vell i regel sitta hög temps klassade lager i en sån, klarar verkligen plast av de då?
nu vet jag inte hur keramiska lager ser ut, då jag alldrig kommer i kontakt med såna på jobbet, men av en snabb titt på goggle 🙂 kan de kannske vara just keramik?Håller tumarna förd dig att de är från gammeln, hur pass stor ser ringen ut att vara då?
Ja menar är den så pass liten att de rimligt viss skulle kunna ha suttit på en turbo axel 🙂MVH
23 december, 2012 kl. 13:00 #251767TomK
DeltagareSer ju helt klart ut som ni säger, att de kommer från hållaren till kulorna i ett lager.
men rent spontant, om du säger att dom är gjorda av plast? kan de verkligen komma från turbon då?
Brukar vell i regel sitta hög temps klassade lager i en sån, klarar verkligen plast av de då?
nu vet jag inte hur keramiska lager ser ut, då jag alldrig kommer i kontakt med såna på jobbet, men av en snabb titt på goggle 🙂 kan de kannske vara just keramik?Håller tumarna förd dig att de är från gammeln, hur pass stor ser ringen ut att vara då?
Ja menar är den så pass liten att de rimligt viss skulle kunna ha suttit på en turbo axel 🙂MVH
Ja om man hade övriga delar så skulle hålet bli ca 10mm.
Har svårt att tänka mig att det skulle kunna komma från något annat då bitarna är för stora för att kunna dras med runt i motorn eller sugas upp.Känns som om din följde med oljerereturen ner i tråget.
23 december, 2012 kl. 15:23 #251766Fricke.w
DeltagareJa om man hade övriga delar så skulle hålet bli ca 10mm.
Har svårt att tänka mig att det skulle kunna komma från något annat då bitarna är för stora för att kunna dras med runt i motorn eller sugas upp.Känns som om din följde med oljerereturen ner i tråget.
Om ringen är cirka 10mm i ursprungligt skick som du säger, så är de nog case closed 😉 inne bär ju att cc måt blir änu mindre med kulorna på plats, då är de garanterat som du säger, delar från lagret på gammla turbon 😉 bara pusta ut med andra ord.
MVH
23 december, 2012 kl. 16:36 #251769TomK
DeltagareOm ringen är cirka 10mm i ursprungligt skick som du säger, så är de nog case closed 😉 inne bär ju att cc måt blir änu mindre med kulorna på plats, då är de garanterat som du säger, delar från lagret på gammla turbon 😉 bara pusta ut med andra ord.
MVH
Ja, var inte direkt orolig för den går hur fint som hellst och låter som den ska.
Silade även all olja och där fanns absolut ingenting. Ska mecka isär min gamla turbo och inspektera lite närmare.Case closed 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.