Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Cores
    Deltagare

Först och främst, sorry om jag postar i allmänt och inte teknisktråd för min modell osv, men jag har märkt att det är bäst aktivitet och flest besökare här och jag är i lite halvakut behov av någon som kan det här med kabeldragning/larm etc.

Såhär är det, jag har en subaru impreza GT-00 med ett eftermoterat DEFA 800 skitlarm, efter en månad med bilen började larmet strula så till vida att man inte kunde larma och larma av ordentligt, dosorna glappade / mottagaren, så jag bytte batterier i dosorna vilket ledde till att de inte fungerade alls längre. Jag har sedan dess valt att skita i att larma utan bara låsa bilen med nyckel.

Nu är problemet att larmet aktiverats av sig självt. Bilen står på min parkering och larmet går om jag låser upp den med nyckel, jag valde därför att försöka koppla ur larmet själv, och för att mina grannar började kolla snett på min tjutande bil klippte jag kabeln till sirenen och sedan rycka säkringen till larmet, så nu tjuter det inte och blinkar inte… Problemet? Larmhelvetet har en startspärr vilket gör att jag inte kan starta bilen, jag har läst mig till att man ska kunna koppla tillbaka tändkabel så att den inte går via larmcentralsenheten längre och då få igång bilen igen. Men jag är osäker på hur, och vilka kablar som skall klippas för att sedan kopplas ihop igen.

Tacksam för all info!

Cores
      Deltagare

Okey, det löste sig.

Lyckades få tag på DEFA teknisksupport, skickade in regbevis + körkort + serienummer på larmet så skickade dom över en pin-kod. Och med den kunde man larma av bilen manuellt med hjälp av att slå på/av tändning en massa gånger. Nu kan jag iaf köra ut bilen till någon som kan larm så dom kan riva ur larmet och allt som hör till.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.