SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Hjälp med fälgar!!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Subaru-Calle
    Deltagare

Tjena Subaru folket!

Nu är det så här att jag behöver lite hjälp av er med erfarenhet av fälgar.
      Har hållt på å beställt fälgar i 3 veckors tid nu via både meca o mekonomen .. men står fortfarande utan , och är så in i helvete förbannad (ursäkta språket) när man blir lovad att få saker å ting man inte får , saker som inte passar osv ..

Så snälla kan någon av er ge mig hjälp med fälgar som passar/hemsidor där man får tag på fälgar som passar (Subaru impreza wrx sti pse2 05, 5/114,3 – Et 53)

Tack på förhand!
      Mvh Calle

Mäki
      Deltagare

Nordicrota.com

yngwie
        Deltagare

Billigalu.se

TomK
          Deltagare

Gand.nu

Vem köper fälgar på mekonomen??

Erlandsson
            Deltagare
              Koffe
              Keymaster

Et 53 kan säkert vara knepigt att hitta, men är du beredd att gå ner till 45 finns det en hel del att välja på. Google is your friend 🙂

Subaru-Calle
                Deltagare

Et 53 kan säkert vara knepigt att hitta, men är du beredd att gå ner till 45 finns det en hel del att välja på. Google is your friend 🙂

Jo tack det har jag märkt 😛 Men hur pass mycket kan man gå ner? Inte så insatt i fälgar direkt 😛 hehe

TomK
                  Deltagare

Finns dom är nere på ET20, beror på hur mycket man vill modda och hur breda däck man vill ha.
                    Allt ner till et35 fungerar och ser vettigt ut.

Mäki
                    Deltagare
                      Koffe
                      Keymaster

Jag kör ET42 på 7.5″ breda fälgar på min wrx 03 och det krävde lite camber för att gå fritt. Tror det finns lite mer plats på hawkeye dock. Försök hitta nåt med et runt 42-45 så är du safe så länge du väljer fälgar med rimlig bredd. Ska du köra 9″ blir det nog trångt ändå 🙂

Kom ihåg att fälgarna gör mycket för utseendet och fälgval är således en uppgift som bör tas på största allvar 😉

Subaru-Calle
                        Deltagare

Tackar för hjälpen 🙂

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.