SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hjälp med felkod

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Gystompa
    Deltagare

så länge man har garanti på en bil tycker jag inte man skall göra något själv på den, speciellt inte när man har en bil som min som har har fel på det mesta…………

ändå så bra info för andra kanske.

var mest intreserad av ifall felkoden/problemet kan avhjälpa mitt andra problem som är ojämn prestanda.

ibland känns de som jag har en turbo o sedan vid nästa omkörning så känns de som turbon är urkopplad, lite grovt kanske……..

Då tycker jag att du ska åka till din Subaru återförsäljare och lämna in den där 🙂
      Map sensorn hänger ihop med din laddtrycksstyrning ja.
      Därför fick du uppmaningen att själv felsöka din laddtrycksstyrning genom att ”lura” dina elektronik komponenter.

Och det kanske inte bara är bilen det är fel på. Har man noja över det mesta så kommer sällan en olycka ensam 😉 Ta´t lugnt och njut av din kärra istället

Ruben77
      Deltagare

är inte direkt nojjig men 2500 mil och följande fel

felkod för map sensor
        bromsarna ligger på skakar i bilen
        smäller i framvagnen när jag svänger o korsning typ höger o vänster
        fått nya lager i vxl lådan pga missljud, missljud försvann ej nu skall dom kolla lager i diffar o bakaxel mm
        samt missljud när kopplingen trycks ner

angående varierande prestanda så har folk som åkt med upplevt exakt samma sak som jag som, en som åkte med poängterade dock att när den går riktigt bra kanske den går bättre än den ska…. vilket jag inte hade tänkt på eftersom den aldrig går riktigt dåligt.

alla dessa fel kan inte finnas pga nojjighet ????

enda som jag trodde var fel på bilen vilket inte var fel var ljudet från gasspjället, aldrig upplevt på någon annan bil att man hör det inne i cupen.

Ruben77
        Deltagare

samt att motorlampan har lyst vid 3 tillfällen,

adrenalin
          Deltagare

samt att motorlampan har lyst vid 3 tillfällen,

Förstår dig, självklart ska grejerna fungera ordentligt. En av anledningarna till varför man köper en så pass ny bil.

Ruben77
            Deltagare

Fått tillbaka bilen, felkoden borta o bilen går mycket jämnare o bättre hela tiden.

TommyToad
              Deltagare

Fått tillbaka bilen, felkoden borta o bilen går mycket jämnare o bättre hela tiden.

Vet du vad dom fixade?

Ruben77
                Deltagare

Vet du vad dom fixade?

nej vet inte vad dom fixade.

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.